گروه گردشگری: معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اولین روز سفر دولت به چهارمحال و بختیاری در جمع مردم شهرستان سامان گفت: در یکسال گذشته حتی یک مورد گزارش عدم رعایت ملاحظات اخلاقی، دینی و فرهنگی از سوی گردشگران خارجی نداشته‌ایم. به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، مسعود سلطانی‌فر روز گذشته همزمان با سفر رئیس‌جمهوری و هیات دولت به چهارمحال‌وبختیاری از شهرستان سامان بازدید کرد و در جمع مردم این شهرستان سرعت دادن به توسعه مادی و معنوی در جامعه، ایجاد رفاه اجتماعی، تامین معیشت مردم، فعال شدن تولیدات اقتصادی و استفاده از همه ماهیت‌های اقتصاد و ایجاد اقتصاد مقاومتی در جامعه را ازجمله اقدامات در این زمینه دانست. وی درخصوص توسعه استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: فراز مهم توسعه استان بحث گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی در این زمینه است. او با بیان اینکه طرح جامع گردشگری با هدف استفاده بهینه و صحیح و همچنین ایجاد زیرساخت‌های لازم و مورد نیاز و تسهیلات لازم در دستور کار قرار می‌گیرد، تاکید کرد: عرصه گردشگری به سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی نیاز دارد. سلطانی‌فر گفت: شهرستان‌ سامان جزو شهرستان‌هایی است که ظرفیت بالایی درزمینه توسعه گردشگری دارد. او با یادآوری آسیب‌های اقتصادی درکشور به دلیل تخریب‌ها و سوء مدیریت‌ در سال‌های گذشته و همچنین نرخ رشد منفی اقتصاد کشور در سال ۹۱ و ۹۲ ابراز امیدواری کرد: در سال‌ جاری شاهد رشد فنی اقتصاد در کشور باشیم.

او با اعلام اینکه در تعطیلات عیدفطر در اقامتگاه‌های رسمی کشور ۱۲ میلیون اقامت ثبت شده است، یادآور شد: در سه ماه اول سال ۹۳، ورود گردشگر خارجی به کشور ۲۰۰ درصد رشد داشته است و همه هتل‌های شهرهای توریستی ازجمله یزد، شیراز و اصفهان تا آذرماه رزرو شده‌اند. رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: سیاست دولت در بخش گردشگری خارجی، جذب گردشگری خارجی است که بیشترین ارزآوری را برای کشور دارد و موجب حل مشکلات اقتصاد و ساماندهی مکان‌های گردشگری در کشور می‌شود. در بخش داخلی هم سیاست، توزیع مناسب زمانی و مکانی سفرها است.

او تاکید کرد: در یکسال گذشته حتی یک مورد گزارش عدم رعایت ملاحظات اخلاقی، دینی و فرهنگی ازسوی گردشگران خارجی نداشته‌ایم و گردشگران خارجی درراستای بازدید از جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، ملی و مذهبی به کشور سفر کردند.

سلطانی‌فر در سفر به شهرستان سامان با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام و از آرامگاه عمان دهقان سامانی از شعرای نامی این استان بازدید کرد.

به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، رئیس‌جمهور نیز در جریان این سفر، چهارمحال‌وبختیاری را به‌عنوان قطب گردشگری معرفی کرد.