گروه گردشگری: جاده هراز یکی از شلوغ‌ترین جاده‌های ایران در ایام تعطیلات است؛ فرق نمی‌کند این تعطیلی در تابستان باشد یا در کوران و برف زمستان که گاه به بسته‌ شدن آن منجر می‌شود. برای بسیاری از مسافران تنها رسیدن به شهرهای شمالی دلیل انتخاب این جاده برای سفر نیست؛‌ بلکه زیبایی و طراوتی که سراسر مسیر را فراگرفته خود به‌عنوان یکی از انگیزه‌های رانندگی در این جاده‌تلقی می‌شود. شاید از این روست که جاده شمال به تنهایی یک مقصد گردشگری در ایران تلقی می‌شود و شاهد آن حضور انواع اقامت‌گاه‌ها و رستوران‌ها در جاده هراز برای گذراندن چند ساعت خوش در یک مکان خوش و آب وهوا حتی برای یک شب وسط هفته است.

در این مسیر انواع جاذبه‌های طبیعی اعم از رودخانه‌ها و مناطق کوهستانی و جنگلی به چشم می‌خورد. در کنار این مواهب حضور اماکن زیارتی نظیر امامزاده‌ها می‌تواند در گرمای تابستان یکی از گزینه‌های مطلوب برای هر زائری جهت انتخاب هراز برای سفرش باشد. آنها می‌‌توانند در یک سفر خانوادگی ضمن اقامت در یک محل خوش آب و هوا در یک فضای عرفانی و مذهبی قرار بگیرند و ساعات خوبی را با خانواده خود بگذرانند.

زیارتگاه حضرت عبدالمناف و حضرت عبدالمطلب حسنی مدفن دو برادر از نوادگان امام حسن (ع) است که در منطقه‌ای ییلاقی و بسیار خوش آب و هوا موسوم به عبدالمناف میان کوه‌های سربه فلک کشیده با مناظری زیبا و مملو از سرسبزی و طراوت در نزدیکی آمل واقع شده است. این امامزاده در فصل‌های بهار، تابستان و پاییز به‌دلیل ییلاقی و کوهستانی بودن منطقه جهت بهره‌گیری از مواهب طبیعی، معنوی، عرفانی و مذهبی مورد توجه زائران قرار می‌گیرد. از آنجا که امامزاده دارای امکانات اقامتی و رفاهی است، زائران می‌توانند برای اسکان چند روز پیش از سفر خود جهت رزرو خانه‌ها اقدام کرده تا نسبت به مکان اقامت خود پیش از سفر اطمینان حاصل کنند.

برای رفتن به این زیارتگاه می‌‌توانید از مینی‌بوس یا وسیله نقلیه شخصی استفاده کنید و چند روز را در دل طبیعت و در یک منطقه زیارتی و عرفانی بگذرانید؛‌ خادم زیارتگاه پذیرای شما در این ایام خواهد بود. زیارتگاه حضرت عبدالمناف و حضرت عبدالمطلب حسنی در کیلومتر ۵۰ جاده هراز (ایستگاه پنجاب) و ۱۸ کیلومتری ضلع جنوبی نمارستان قرار گرفته است. تابلوی راهنمای دسترسی به این زیارتگاه در جاده هراز نصب شده است. بنابراین زائران مشکلی در رسیدن به آن نخواهند داشت. بد نیست در این روزهای پایانی ماه رمضان یا در تعطیلات عید فطر، به این منطقه خوش آب و هوا بروید.