عربستان با 14 میلیون گردشگر  در رتبه نوزدهم جهان

ایسنا: کشور عربستان در سال گذشته با ۱۴ میلیون گردشگر خارجی در میان کشورهای توریستی جهان رتبه نوزدهم را کسب کرد. «حمد آل الشیخ‌»، معاون مدیرکل مرکز گردشگری و حفاظت از آثار باستانی عربستان اعلام کرد، سال گذشته نزدیک به ۱۴ میلیون مسافر خارجی برای مناسک حج و عمره، زیارت اماکن مقدسه و گردشگری به عربستان سفر کردند و با این تعداد، عربستان در میان کشورهای توریستی در رتبه نوزدهم جهان ایستاد.

به گزارش شبکه «الریاض» عربستان، بیش از نیمی از این تعداد، مربوط به زوار مسجد الحرام و مسجد النبی بوده‌اند و نیم دیگر برای بازدید از اماکن توریستی این کشور یا بازدید از اقوام به این کشور سفر کرده‌اند. آل شیخ با اشاره به ضرورت توجه به زوار حرمین شرفین برای حمایت از برنامه‌های توریستی مختلف عربستان‌، خواست هرچه زودتر فرودگاه شهر «جده» به یک فرودگاه بین‌المللی تبدیل و از این طریق به اقتصاد عربستان کمک شود. معاون مدیرکل گردشگری عربستان در ادامه تاکید کرد، برای ایجاد تحول در بخش گردشگری باید دید مسوولان تمامی وزارت‌های کشور نسبت به گردشگری تغییر کند.

در حاشیه نشستی که با حضور رسانه‌های داخلی عربستان و جمعی از کارشناسان و فعالان حوزه گردشگری این کشور برگزار شد، آل شیخ با اشاره به چالش‌های پیش رو خواستار رفع آنها و بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی‌ها برای رفاه بیشتر گردشگران داخلی و سپس گردشگران کشورهای حوزه خلیج‌فارس و خارجیان مقیم کشور شد.