ایسنا: علیرضا جهانگیری، سفیر کشورمان در هلند در گفت‌وگویی با یک روزنامه هلندی به موضوع زمینه جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی ایران و همچنین سفر گردشگران خارجی به ایران پرداخت. جهانگیری در گفت‌وگو با روزنامه آلخمین داخبلاد، لاهه را شهری زیبا با مردمی مهربان و مودب می‌داند.

در این گفت‌وگو سفیر کشورمان تاکید کرد: همان گونه که می‌دانید یکی از جاذبه‌های مهم ایران برای گردشگران خارجی تنوع غذایی و طعم ویژه این غذاها است. همین استقبال از غذاهای ایرانی موجب شده در هلند چندین رستوران ایرانی با موفقیت مشغول ارائه هنر آشپزی ایرانی به علاقه‌مندان به این غذاها باشند.

سفیر ایران در ادامه درباره فرهنگ، ادب، تاریخ و میهمان‌نوازی ایرانیان و اهمیت شناخت آن برای گردشگران خارجی صحبت کرد. وی درخصوص سفر جهانگردان به ایران گفت: خوشبختانه در یک سال اخیر با کاهش تبلیغات منفی علیه کشورمان میزان صدور روادید برای گردشگران خارجی و از جمله هلندی‌ها تا ۳۰۰ درصد افزایش یافته است. وی در این باره افزود: ایران با ۵ هزار سال تاریخ و ۱۷ بنا‌ی تاریخی ثبت شده توسط یونسکو یکی از مهم‌ترین کشورهایی است که زمینه‌های مساعد فرهنگی برای جذب توریست از کشورهای دیگر و از جمله هلند را دارد و مطمئنم روند فزاینده سفر گردشگران خارجی به ایران طی سال‌های آینده ادامه خواهد یافت.