خبرگزاری میراث فرهنگی: نماینده اردل و فارسان می‌گوید سازمان میراث فرهنگی در دولت گذشته وضعیت خوبی نداشت. در دولت جدید هم اتفاق خاصی نیفتاده است، اما با توجه به نگاه دولت به گردشگری، امیدواریم وضعیت گردشگری در استان چهارمحال و بختیاری بهتر شود. یکی از نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری می‌گوید: این استان با وجود جذابیت‌های گردشگری فراوان، زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری را ندارد. حمیدرضا عزیزی فارسانی، به پتانسیل‌های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری اشاره می‌کند و می‌گوید: استان چهارمحال و بختیاری جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد. حدود ۱۰ درصد از آب کشور از این استان تامین می‌شود. آب استان از نوع آب شیرین و سرشار از مواد معدنی است. همچنین رودخانه‌های بسیاری در این استان وجود دارد که بهترین بستر برای قایق‌سواری در رودخانه‌های خروشان هستند.

او با اشاره به آب و هوای چهار فصل استان چهارمحال و بختیاری، به بحث اکوتوریسم اشاره می‌کند و می‌گوید: در بحث اکو توریسم پتانسیل‌های بسیاری مثل دشت لاله‌ها، آبشارهای طبیعی مانند آبشار شیخ علی خان کوهرنگ وجود دارد.

عزیزی اما در ادامه اظهاراتش از وضعیت گردشگری در استان انتقاد می‌کند و می‌گوید که «رسیدگی به وضعیت گردشگری استان چهارمحال و بختیاری بسیار ضعیف است». او چنین توضیح می‌دهد: ما با وجود داشتن جاذبه‌های زیاد گردشگری، زیرساخت‌های لازم از جمله راه‌های دسترسی را نداریم. از نظر امکاناتی همچون هتل و مهمانسرا و حتی سرویس‌های بهداشتی دچار مشکلات جدی هستیم. عضو مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری تاکید می‌کند: این استان به توجه بیشتری نیاز دارد. او می‌گوید: با وجود داشتن جذابیت‌های گردشگری طبیعی و هوای بسیار خوب، زیرساخت‌ها کم هستند، البته شرایط نسبت به گذشته بهتر شده است، اما هنوز ضعف‌هایی وجود دارد.

او در ادامه از آماده بودن شرایط برای سرمایه‌گذاری سخن می‌گوید: با توجه به قانون بودجه امسال که در بند هـ تبصره پنج قانون بودجه از صندوق توسعه ملی اعتبار خوبی در نظر گرفته شده است، از سرمایه‌گذاران کل کشور دعوت می‌کنیم به این استان بیایند و سرمایه‌گذاری کنند.

عزیزی فارسانی در ادامه اظهاراتش از نبود مدیر در اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری انتقاد می‌کند و می‌گوید: چند وقت است میراث فرهنگی و گردشگری استان بدون مدیر اداره می‌شود. آن هم‌زمانی که وقت کار است. نگاه این است که از نیروهای توانمند و خوب استفاده و سامان‌دهی شود. مجمع نمایندگان هم این موضوع را پیگیری و تلاش خواهد کرد با رئیس سازمان میراث فرهنگی جلسه داشته باشد. همچنین از طریق استانداری هم پیگیری می‌کنیم که وضعیت مدیریتی در میراث فرهنگی و گردشگری استان ثبات پیدا کند.