ایرنا: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگردی گفت: امیدوارم با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین این سازمان و بیمه ایران، بتوانیم گام‌های موثری برای همگانی و دائمی کردن سفر در کشور بر داریم تا سفر در سبد خانوار هر ایرانی قرار گیرد. مرتضی رحمانی‌موحد در این مورد افزود: مذاکره و مطالعات خوبی برای امضای تفاهم‌نامه همکاری با بیمه ایران، به‌منظور اجرای همکاری‌های بیمه‌ای در حوزه گردشگری داشتیم. تفاهم‌نامه همکاری و ارائه خدمات بیمه‌ای و گردشگری روز شنبه به امضای محمود امراللهی، رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران و مرتضی رحمانی‌موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رسید.

رحمانی‌موحد با بیان اینکه در حال حاضر سفر به صورت دائم در سبد خانوار مردم قرار ندارد، افزود: در این تفاهم‌نامه بنا داریم فرصت دائمی کردن سفر در سبد خانوارها را فراهم کنیم و امیدواریم هموطنان نیز از این فرصت بهره‌برداری مناسب کنند. وی با بیان اینکه، امروز فاز اول قرارداد بیمه‌ای با بیمه ایران امضا شد و در نظر داریم در ادامه این تفاهم‌نامه طرح بیمه اعتباری سفر را همگانی کنیم اظهار کرد: این تفاهم‌نامه همکاری تنها به صدور بیمه‌های اعتباری محدود نمی‌شود و ما در بحث سرمایه‌گذاری و گردشگری در حال مذاکره و عقد قرارداد با این شرکت بیمه‌ای هستیم.

محمود امراللهی، رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل بیمه ایران هدف از عقد قرارداد با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را کمک به توسعه این صنعت در کشور عنوان کرد و افزود: معتقدم تبادل تفاهم‌نامه‌های همکاری بین صنایع مختلف، شکوفایی صنایع را به دنبال خواهد داشت و از این رو با هدف توسعه گردشگری در کشور با این سازمان تفاهم‌نامه همکاری مبادله کردیم. وی در خصوص سایر خدماتی که بیمه ایران به صنعت گردشگری در آینده ارائه خواهد کرد نیز گفت: در آینده نه‌چندان دور بحث سرمایه‌گذاری در پروژه‌های گردشگری را در دستور کار داریم و امیدواریم با توسعه تعاملات بین سازمان میراث فرهنگی و بیمه ایران خدمات گردشگری آسان‌تر در دسترس مردم قرار گیرد.