ایسنا: در صورت ادامه شرایط بحرانی در تایلند کارشناسان از زیان یک میلیارد دلاری صنعت گردشگری این کشور خبر می‌دهند. از ماه‌ها قبل اعتراضات دولتی در تایلند که از روز پنج‌شنبه با کودتای ارتش وارد مرحله جدیدی شده حدود یک میلیارد دلار به صنعت گردشگری این کشور زیان وارد شده است. به گزارش توربو نیوز، همچنین در چهار ماهه نخست سال جاری میلادی حدود ۲ میلیون نفر از گردشگران تایلند در مقایسه با زمان مشابه در سال ۲۰۱۳ کاسته شده که ادامه این روند می‌تواند صدمات زیادی را به صنعت این کشور وارد کند. اعتراضات ماه‌های اخیر در تایلند تاثیرات متفاوتی را روی گردشگران کشورهای مختلف برای سفر به این کشور گذاشته است. بیشتر گردشگران آسیایی از سفر به تایلند منصرف شده‌اند، از سوی دیگر گردشگران اروپایی و به ویژه گردشگران انگلیسی حاضر به لغو سفر خود به تایلند نشده‌اند.

در حال حاضر به‌دلیل شدت بحران سیاسی و انفجارهای هفته‌های گذشته در بانکوک، بیشتر گردشگران تایلند راهی شهرهای چیانگ مای، ساموت پراکان، خن کائن، نونتابوری و دیگر شهرهای ساحلی این کشور در منطقه خلیج تایلند و در نزدیک مرز این کشور با مالزی شده‌اند.

تایلند در سال ۲۰۱۳ میزبان بیش از ۲۶ میلیون گردشگر بود و تا قبل از بحران سیاسی اخیر نیز پیش‌بینی می‌شد در سال ۲۰۱۴ میزبان ۲۸ میلیون گردشگر باشد. در حال حاضر در حدود ۲ میلیون‌ نفر در صنعت گردشگری تایلند به‌طور مستقیم و غیرمستقیم به‌کار اشتغال دارند و درآمدهای حاصل از این صنعت ۶ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور را به خود اختصاص داده است.