خبرگزاری میراث فرهنگی: نخستین سفیر گردشگری خارجی چین با نام «مارکوپولوی مدرن» برای معرفی و ارتقای گردشگری این کشور با ۴۰ هزار یورو دستمزد، کار خود را آغاز کرد. شهر «هانگ ژو» از شهرهای چین با هدف برگزاری یک کمپین گردشگری «لیام بیتس» یک جوان ۲۶ ساله را به عنوان نخستین سفیر گردشگری چین با یک سفر ۱۹ روزه رایگان به شهر هوانگ‌ژو استخدام کرده است.

به گزارش چاینا دیلی در این اقدام ابتکاری، این مرد گام به گام مسیری را که مارکوپولو سفر کرده، دنبال می‌کند و طی مدت یکسال سفیر گردشگری خارجی این شهر خواهد بود. طبق توافق دستمزد و حقوقی به میزان ۴۰ هزار یورو نیز دریافت می‌کند و در مقابل تعهد دارد داستان سفر خود نیز ماجراهایش را درباره این شهر از طریق شبکه‌های اجتماعی به اطلاع همگان برساند.

کمیسیون گردشگری شهر هانگ ژو از مارس سال گذشته کمپینی با همین عنوان درصفحات فیس‌بوک راه‌اندازی کرد که تاکنون ۲۶ هزار داوطلب از سراسر جهان داشته که علاقه‌مند بودند در این کمپین نقش مارکوپولوی مدرن را ایفا کنند. در میان این ۲۶ هزار نامزد برای عنوان مارکوپولو «لیما بیتس» موفق شد بر سایرین پیشی بگیرد.

لیما بیتس که در سوئیس و انگلستان بزرگ شده با مادری آمریکایی و پدری انگلیسی، در اصل پیشینه‌ای چند ملیتی دارد. او دردانشگاه بریتیش کلمبیا واقع درکانادا تحصیل کرده و درحال حاضر در پکن زندگی می‌کند ونخستین بار در ۱۷ سالگی از چین دیدار کرده بود.