با یک بلیت شوماخر بودن را تجربه کنید

علی موقر: ابوظبی در سال ۲۰۱۰ به عنوان یکی از ۱۰ شهر پر بازدید جهان شناخته شده است و در حال حاضر سریع‌ترین رشد جهانی در جذب گردشگر را به خود اختصاص داده است. این شهر با قرار گرفتن در تلاقی سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا و دسترسی هوایی بسیار آسان و مطمئن ضمن حداکثر ۶ ساعت پرواز، توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. «دنیای فراری» ابوظبی که یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر گردشگری این شهر به حساب می‌آید، در جزیره یاس در شمال شرقی ابوظبی واقع شده است. با ۱۰ دقیقه رانندگی از فرودگاه ابوظبی یا پنجاه دقیقه از دبی می‌توان به این مجموعه رسید. این پارک سرپوشیده با سقف صیقلی قرمز رنگ خود که با الهام از پروفایل بدنه‌ فراری جی‌تی ساخته شده است، به مساحت ۲۰۰ هزار متر مربع بزرگ‌ترین پارک در نوع خود در جهان به شمار می‌رود و نیز بزرگ‌ترین لوگوی فراری جهان را به مساحت ۳هزار متر مربع روی خود ثبت کرده است. دولت امارات که مالک این پارک است ظرف مدت سه سال (۳ نوامبر ۲۰۰۷ تا ۲۷ اکتبر ۲۰۱۰) این طرح منحصربه‌فرد را به بهره‌برداری رساند. دنیای فراری داستان تاریخ کمپانی فراری است که با توجه به سلیقه‌ها و علایق متنوع سنین مختلف سعی می‌کند با آنها ارتباط برقرار کند.

در فروشگاه‌های دنیای فراری تمام محصولات فراری مانند کلاه، دستکش، عینک، لباس، ماکت‌ها و دیگر سوغات‌های برند فراری عرضه می‌شود. رستوران‌های دنیای فراری نیز تنها یک رستوران برای خوردن یک وعده غذا نیستند. هر گوشه از دنیای فراری داستانی را بازگو می‌کند. کاوالینو رستورانی بود که در سال ۱۹۴۰ در نزدیکی کارخانه فراری دایر شده بود. جایی که انزو موسس فراری غذای خود را آنجا صرف می‌کرد. حالا می‌توانید شعبه‌ای از همان رستوران را با تمام جزئیات در دنیای فراری تجربه کنید. می‌توانید همان تجربه‌ای را داشته باشید که انزو در آن رستوران داشته است.

قیمت بلیت‌های متعارف برای یک بار ورود و استفاده از تمام وسیله‌ها برای افراد ۵/۱ متر و بالاتر ۲۴۰ درهم امارات. زیر ۵/۱ متر ۱۹۵ درهم امارات است. این بلیت‌ها تا ۶ ماه بعد از خرید بلیت اعتبار دارد. این مجموعه، بلیت‌هایی را برای تمام طول سال و بازدید نامحدود و مکرر برای آنها که چندین بار مایلند به این پارک بیایند نیز ارائه می‌کند.

به نظر می‌رسد تاکنون این پارک توانسته‌است ارزآوری قابل توجهی برای امارات متحده عربی داشته باشد و خود را به عنوان یکی از جاذبه‌های عمده و تفریحی معرفی کند.