گروه گردشگری: نخستین جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس به ریاست معاون عمرانی استانداری فارس و با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای عضو کارگروه با دستور کار بررسی طرح جامع گردشگری فارس در سالن اجتماعات استانداری برگزارشد. به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس خلیل رضائیان معاون عمرانی استاندار دراین جلسه بااشاره به توانمندی‌های استان فارس گفت: برنامه‌های توسعه گردشگری شهر شیراز باید منطبق بر تصمیمات و سیاست‌های کارگروه و در راستای طرح جامع گردشگری باشد و مصوبات کارگروه گردشگری شورای شهر درکارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به تصویب نهایی برسد. مدیرکل میراث فرهنگی فارس نیز با اشاره به مطالعات جامع، کامل و دقیقی که توسط مشاور طرح جامع گردشگری درطول سال‌های گذشته و پیرامون مسائل، مشکلات و راهکارهای توسعه گردشگری استان صورت گرفته این طرح را مبنای اصلی برنامه‌های توسعه گردشگری دانست و با اشاره به فرابخشی بودن مسائل مربوط به گردشگری خواستار مشارکت همه دستگاه‌های ذی‌ربط در زمینه اجرایی کردن طرح شد.

همچنین مشاور طرح جامع گردشگری استان به اختصار به تشریح طرح پرداخت و گفت: مطالعات طرح جامع گردشگری فارس از شهریور ۸۷ آغاز شد و تا اسفندماه ۹۱ پایان یافت و در اردیبهشت سال ۹۲ پس از مطالعه بازنگری و انجام اصلاحات در شورای برنامه‌ریزی توسعه استان به تصویب رسید. حامدی افزود: مطالعات طرح براساس یک پیمایش وسیع در حوزه گردشگری تاریخی، فرهنگی، مذهبی، منابع طبیعی و زیست‌محیطی استان انجام ودر قالب یک بانک اطلاعاتی جامع جمع‌آوری و طبقه‌بندی و پیرامون آن برنامه‌ریزی شده است. مشاور طرح جامع گردشگری استان افزود: این طرح براساس ۱۰ راهبرد کلان که سیاست‌های اجرایی، برنامه‌ها و پروژه‌ها را شامل می‌شود مطالعه می‌شود و با یک تقسیم کار فضایی بین دستگاه‌ها و نهادها و تقسیم‌بندی استان از دیدگاه‌های مختلف به مناطق و قطب‌های ویژه در قالب ۷۷۳ اقدام پیشنهادی به شکل آنی، کوتاه‌مدت و دراز مدت در مسیر توسعه گام برمی‌دارد.

وی در پایان خواستار راه‌اندازی دفتر طرح و برنامه اجرای طرح جامع گردشگری به‌منظور پیگیری، نظارت و اجرای طرح با هماهنگی بین دستگاه‌های اداره کل میراث فرهنگی فارس شد.