مهر- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از برنامه‌های این سازمان برای توسعه جزایر فارور بزرگ و کوچک خبر داد و گفت: قصد داریم فارور کوچک را به دیزنی‌لند تبدیل کرده و مجوز ساخت چند هتل پنج ستاره برای سرمایه‌گذاران علاقه‌مند صادر کنیم. علی‌اصغر مونسان در بازدید از جزایر فارور کوچک و فارور بزرگ به برنامه‌های این سازمان برای رونق و آبادانی این جزایر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه امکان مسکونی شدن این جزایر وجود نخواهد داشت، قصد داریم فارور کوچک را به دیزنی‌لند تبدیل کرده و برای فراهم شدن شرایط بهتر جهت جذب گردشگر به این جزیره و توسعه گردشگری، مجوز ساخت چند هتل پنج ستاره را برای سرمایه‌گذاران علاقه‌مند صادر کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درخصوص طرح‌های توسعه‌ای برای جزیره فارور بزرگ اظهار کرد: ساخت یک سد خاکی با هدف ایجاد فضای سبز و تامین آب شرب از جمله نخستین طرح‌های عمرانی در این منطقه است. فارور بزرگ از جزیره‌های ایرانی خلیج فارس است که در بهمن‌ماه ۱۳۸۹ قانون الحاق جزایر هندورابی و فارور کوچک و بزرگ ‌به محدوده منطقه آزاد کیش از سوی دولت ابلاغ شد.
جزیره فارور در شمال جزیره سیری و جنوب غربی بندر لنگه، در نزدیکی ابوموسی و ۵۵ کیلومتری جزیره کیش قرار گرفته، از یک توده ارتفاعات آتشفشانی پوشیده شده وبه‌طور کلی کوهستانی با کوه‌های بلند است. در میان این کوه‌ها دره‌های پردرخت و سبزی وجود دارد. درختان آن گرمسیری است که بلندی این درخت‌ها در برخی نقاط جزیره گاه تا ۱۰ متر می‌رسد.