گروه گردشگری- معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از بررسی پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی دبیرخانه شورای راهبری گردشگری سلامت با حضور نمایندگان نهادهای متولی خبر داد.
گ به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرتضی رحمانی موحد از تشکیل جلسه‌ای با حضور معاونان وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ریاست سازمان نظام پزشکی کشور خبر داد که در آن پیش نویس آیین‌نامه اجرایی دبیرخانه شورای راهبری گردشگری سلامت مورد بحث و بررسی قرار گرفت. وی با بیان اینکه اوایل سال‌جاری، توافق‌نامه چهارجانبه میان نهادهای متولی تاثیرگذار در امر توسعه گردشگری سلامت به امضا رسید و براساس آن، شورای راهبری گردشگری سلامت تشکیل شد افزود: نظر به وجود پراکندگی در جایگاه تصمیم‌گیری و اعلام نظر در بحث گردشگری سلامت و همچنین جلوگیری از برخوردهای سلیقه‌ای نیاز به وجود وحدت رویه و تصمیم‌گیری مشترک نهادهای اجرایی متولی وجود داشت که با تصویب نهایی آیین‌نامه اجرایی شورای راهبری گردشگری سلامت ورود به این مبحث با جدیت هر چه تمام پیگیری خواهد شد. رحمانی موحد درباره وظایف تعریف شده شورای مذکور یادآور شد: ساماندهی فعالیت‌های گردشگری سلامت، برنامه‌ریزی برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز، تدوین آیین‌نامه‌ها و دستور العمل‌های لازم و ساماندهی کلیه فعالیت‌های مرتبط ونیز هدایت بخش خصوصی و در نهایت جلوگیری از فعالیت‌های غیرقانونی بخش اصلی اهداف پیش‌روی شورای راهبری گردشگری سلامت کشور به شمار می‌آید.
به گزارش «دنیای اقتصاد»، در چهار سال گذشته درآمد ارزی گردشگری سلامت تنها پنج برابر صادرات تجهیزات پزشکی و دارو بوده که این رقم در سال ۹۲ به دوبرابر افزایش یافته است.
همچنین به گزارش ایرنا، رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت مقرر شده تا دپارتمان پذیرش بیماران خارجی از ابتدای خرداد ماه امسال در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها تشکیل شود.