گردشگران ثروتمند «جیمزباند» می‌شوند
ایسنا- در شرایطی که لوکیشن‌های آخرین سری از مجموعه فیلم‌های «جیمزباند» به جاذبه گردشگری چند کشور تبدیل شده‌اند، به گزارش دیلی‌میل، یک شرکت انگلیسی فعال در حوزه صنعت گردشگری به تازگی تور جدیدی را راه‌اندازی کرده که گردشگران در قالب آن می‌توانند زندگی یک مامور اطلاعاتی ۰۰۷ را تجربه کنند.
این تور که حدود ۶۰۰ هزار پوند هزینه دارد شامل اقامت در هتل‌های مجلل، وعده‌های غذایی عالی، استفاده از اتومبیل‌های اسپرت، سفر با هواپیمای شخصی و گشت با قایق‌های تندرو است. تور جیمزباند از شهر لندن پایتخت انگلیس آغاز شده و در اسکاتلند، فرانسه، ایتالیا، ترکیه، هند، تایلند و ژاپن ادامه می‌یابد.
جیمز باند تاکنون منافع زیادی برای صنعت گردشگری کشورهای مختلف داشته که در آخرین مورد آن قلعه‌ای تاریخی در اسکاتلند که یکی از لوکیشن‌های سینمایی «سقوط آسمانی» بود، در سال ۲۰۱۳ به جاذبه نخست گردشگری اسکاتلند تبدیل شد. در سال‌های گذشته نیز فیلمبرداری بخش‌هایی از فیلم «سقوط آسمانی» در بازار بزرگ استانبول در ترکیه، پل «واردا» و سواحل مدیترانه‌ای این کشور و جزیره دورافتاده «هاشیما» در سواحل ژاپن هزاران گردشگر را جذب ترکیه و ژاپن کرده است.