مهر- مدیرکل نظارت و ارزیابی مراکز گردشگری از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت گردشگری و یک شرکت خصوصی به‌منظور استانداردسازی تمامی هتل‌ها، متل‌ها، میهمان‌پذیرها و مراکز بین راهی در کشور خبر داد. عبدالناصر میرچی به خبرگزاری مهر گفت: تفاهم‌نامه‌ای در سال گذشته با یک شرکت خصوصی منعقد شد و قرار است استانداردسازی چهار حوزه هتل ها، میهمان‌پذیرها، متل و واحدهای پذیرایی بین‌راهی در اولویت قرار داده شود.
وی افزود: درباره همکاری با این شرکت خصوصی، مسائل و موارد قبلی آن را دوباره ارزیابی نمی‌کنیم؛ چراکه این شرکت با ترکیب و تعهد جدید خدمات خود را ارائه خواهد داد، البته زمانی که من به این سمت منصوب شدم، این قرارداد نیز بسته شده بود، ولی در هر حال نافی مسوولیت‌های ما نیست. میرچی تصریح کرد: این شرکت متعلق به یک گروه سرمایه‌گذاری مالی است. تفاوت آن با قراردادهای قبلی در این است که این شرکت فقط عامل تطبیق نیست، بلکه باید شرکت‌های فعال در این زمینه را نیز در فراخوانی به همکاری دعوت کند.
مدیرکل ارزیابی و نظارت مراکز گردشگری ادامه داد: تاکنون ۳۶ شرکت در این فراخوان شرکت کردند که در مرحله اول ۱۳ شرکت این کار را آغاز می‌کند. بنابراین ۹۰ درصد کار به عهده این شرکت‌ها است تا با نظارت معاونت گردشگری کار استانداردسازی این چهار حوزه مراکز گردشگری و اقامتی را انجام دهند.