ایسنا- معاون گردشگری اعلام کرد: پیشنهادهای کارگروه تسهیل و لغو روادید ایران برای ارزیابی و تصمیم‌گیری نهایی، به رئیس‌جمهور تحویل داده می‌شود. مرتضی رحمانی‌موحد با بیان اینکه کارگروه ویژه تسهیل و صدور روادید ایران با عنوان «تعیین کشورهای هدف برای اعمال مقررات لغو ویزا و تسهیل صدور ویزای گردشگران خارجی» آخرین مراحل کاری خود را طی کرده است، ادامه داد: پیشنهادهای توافق‌شده بین اعضای این کارگروه در اختیار رئیس‌جمهور قرار می‌گیرد تا پس از ارزیابی‌های لازم، تصمیم نهایی در این زمینه گرفته شود.
او اظهار کرد: این کارگروه درباره تسهیل روادید، توافق‌ها و پیشنهادهای خوبی داشته، از جمله اینکه درباره‌ افزایش تعداد کشورها برای استفاده از ویزای فرودگاهی، افزایش مدت زمان اعتبار ویزای فرودگاهی از
دو هفته به یک‌ماه و همچنین قابل تمدید شدن ویزای فرودگاهی و راه‌اندازی E-Visa توافق‌هایی صورت گرفت. معاون گردشگری افزود: این کارگروه فعلا جلسه‌ای نخواهد داشت، اما فعالیت آن دائمی خواهد بود و پس از مدتی دوباره مسائل مربوط به روادید را ارزیابی می‌کند که آیا توافق‌ها به‌درستی اجرا می‌شود و اینکه مشکلات اجرایی چه بوده است.