مهر- معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی از برپایی نزدیک به 350 بازارچه و نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی در ایام نوروز خبر داد و گفت: پیشنهاد ایجاد مرکز ملی گوهر شامل سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، طلا و نقره به رئیس سازمان میراث فرهنگی داده شده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، بهمن نامور مطلق در نشست خبری که ظهر سه‌شنبه در ساختمان ارگ آزادی برگزار شد، بیان کرد: با توجه به اینکه ایران دارای ظرفیت بالایی در حوزه سنگ‌های قیمتی است، ایجاد مرکز گوهر می‌تواند گردش مالی صنایع دستی را افزایش دهد. وی ادامه داد: برنامه ملی کارگاه گردی در سفرهای نوروزی از دیگر برنامه‌های معاونت صنایع‌دستی است و قصد داریم تا کارگاه‌های مستعد به‌عنوان مراکز گردشگری مورد توجه قرار گیرند و مسافران بتوانند از آنها در ایام نوروز دیدن کنند.
معاون صنایع دستی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در بازارچه‌های صنایع دستی نوروزی با صنایع دستی چینی مواجه می‌شویم، گفت: در هر بازارچه نماینده‌ای از سازمان میراث فرهنگی وجود دارد و افراد کشیک در معاونت صنایع‌دستی حضور دارند که این موارد را گزارش می‌دهند تا اگر صنایع دستی غیر ایرانی فروخته شود با آنها در همین ایام نوروز برخورد جدی شود.
نامور مطلق همچنین از برگزاری همایش جهانی شدن صنایع دستی در سال آینده خبر داد و گفت: با معاونت گردشگری صحبت کرده‌ایم که یکی از شاخص‌ها برای دادن ستاره به هتل‌ها استفاده از هنرهای سنتی و صنایع دستی باشد چراکه اکنون برخی از هتل‌ها از صنایع دستی در استان شان استفاده‌ای نمی‌کنند.