دنیای اقتصاد- اردبیل- اشکان شکاری: دومین دوره جشنواره زمستانی سرعین با شعار «لذت زمستان در شهر چشمه‌های بهشتی» به پایان رسید. استاندار اردبیل در اختتامیه این جشنواره گفت: بیش از 300 هزار نفر از گردشگران و مسافران داخلی و خارجی از جشنواره گردشگری زمستانی سرعین استقبال کردند.
مجید خدابخش اظهار کرد: با توجه به اینکه سرعین از ظرفیت خوبی در این حوزه برخوردار است، تمام تلاش ما بر این است تا با دعوت از سرمایه‌گذاران بتوانیم در حوزه گردشگری و تلاش پرسود و ثمر در این حوزه استفاده کنیم که تاکنون برخی از شهرها با رایزنی‌های انجام شده و قرار است به همت سرمایه‌گذاران طرح‌ها اجرایی و عملیاتی شود. این مسوول یادآور شد: ما با تمام مزایا و برجستگی‌ها از سرمایه‌گذاران حقیقی استقبال می‌کنیم و تلاش ما بر این است تا سرمایه‌گذاری‌های موجود را نیز تقویت کرده و با تزریق اعتباراتی مناسب از طریق صندوق توسعه ملی به بهره‌وری بیشتر این حوزه کمک کنیم. وی افزود: برای حل مشکلات شهرستان و توسعه گردشگری از سرمایه‌گذاران دعوت شده و جلسات مختلفی برگزار شده است که نهایتا مقرر شد در بخش آب درمانی و توسعه مراکز فرهنگی، هنری و ورزشی این شهرستان اقداماتی صورت گیرد.
خدابخش با اشاره به اینکه احداث سالن چندمنظوره برای شهرستان سرعین در دستور کار قرار گرفته است، گفت: این سالن در سال ۹۳ باید به بهره‌برداری برسد تا بتوانیم کنفرانس‌های بین‌المللی نیز برگزار کنیم. رضا زنده‌دل، شهردار شهرستان سرعین نیز گفت: دومین جشنواره زمستانه سرعین با هدف معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های این شهر و در جهت جذب گردشگر در فصول مختلف سال برگزار شد، وی افزود: برگزاری این جشنواره طی پنج هفته نقش موثری در شناساندن ظرفیت‌های منطقه داشت و امیدواریم در تعطیلات نوروزی ۹۳ بیش از سال های گذشته شاهد حضور گردشگران در استان اردبیل باشیم. وی ادامه داد: باید برای برگزاری مناسب چنین جشنواره‌هایی بیشتر تلاش کنیم؛ چراکه می‌تواند گام مهمی در راه توسعه گردشگری منطقه باشد.