تقدیر از نویسنده‌  «در جست‌وجوی حسن»
گروه بنگاه‌ها- مدیران هلدینگ گردشگری مارکوپولو طی مراسمی از نویسنده کتاب در جست‌وجوی حسن تقدیر به عمل آوردند.
به گزارش «دنیای اقتصاد»، مدیران مارکوپولو که سال‌ها است در حوزه فرهنگی در تلاش هستند تا بسترهای لازم برای جذب گردشگران به ایران فراهم شود، از «ترنس وارد» نویسنده کتاب در جست‌وجوی حسن تقدیر کردند.
در این مراسم انصاری، مدیر عامل مارکوپولو این اثر را یکی از عوامل تاثیرگذار بر جذب گردشگر به ایران دانست و اظهار کرد: کتاب در جست‌وجوی حسن نه تنها به زبان فارسی بلکه به چند زبان دیگر دنیا نیز ترجمه شده است. در ادامه همایش از آرش نورآقایی، رئیس انجمن راهنمایان گردشگری نیز تقدیر به عمل آمد. از دیگر ابتکارات نورآقایی در این حوزه مطرح کردن ایده یوزپلنگ ایرانی است که تصویر آن بر لباس‌های تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ نقش خواهد بست.
نورآقایی در این باره خاطرنشان کرد: از این طریق نظر ۵/۳ میلیارد نفر از سراسر دنیا در جام جهانی به ایران معطوف می‌شود.
وی گفت: به این ترتیب طی ۱۰۰ روز ایران در جایگاهی قرار خواهد گرفت که پیش از این حتی از تبلیغات مستقیم نیز نتیجه بخش نبوده است.
در همین رابطه فرامرز سعیدی عضو هیات مدیره مارکوپولو به انتخاب بی‌نظیر ایده یوزپلنگ از سوی نورآقایی اشاره کرد و گفت: این انتخاب می‌تواند بزرگ‌ترین اثرگذاری را در جهان داشته باشد و لازمه ادامه این حرکت‌ها حمایتی است که از تلاش جوانان فعال و روشنفکر می‌شود.
اکبر غمخوار نیز درباره بروز حرکت‌های اخیر فرهنگی در زمینه گردشگری از سوی فعالان بخش خصوصی خاطرنشان کرد: یکی از رسالت‌های اصلی دولت اصلاح تصور ذهنی دولت‌های سایر کشورها است. با توجه به اینکه تبلیغات منفی گسترده‌ای در دنیا علیه ایران در جریان است که این وظیفه نیز سنگین‌تر است.
وی به راهکارهای متعدد درباره فرهنگ‌سازی در این حوزه و جذب گردشگر به ایران اشاره و تصریح کرد: تبلیغات باید با مطالعه همراه باشد، در بسیاری از مواقع تبلیغات غیرمستقیم همانند حضور تیم فوتبال سایر کشورها و اطلاع‌رسانی جاذبه‌ها از طریق شبکه جغرافیا و سایت‌ها می‌تواند در این زمینه بسیار
اثرگذار باشد.
تولد کتاب «در جست‌وجوی حسن» در حقیقت نه در روابط سیاسی و نه در مباحث مالی و اقتصادی نشات گرفت، بلکه این ایده بیشتر در روابط انسانی و علاقه و رابطه دوستی میان مردمان دو ملت است که ریشه دارد.