ایسنا- رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خواستار اطلاع‌رسانی دقیق و صحیح شرکت‌های هواپیمایی به مسافران در مواقع بروز تاخیرات پروازی با ذکر دلیل شد و گفت:
در این شرایط شرکت‌ها موظف هستند دستورالعمل تاخیر‌ها را درخصوص پذیرایی و... به‌منظور جلب رضایت‌مندی مسافران به‌طور کامل اجرا کنند. علیرضا جهانگیریان، معاون وزیر راه و شهرسازی، اظهار کرد: شرکت‌ها باید به هنگام بروز تاخیر یا هرگونه مشکلی در روند انجام پروازها، اطلاع‌رسانی دقیق و صحیح به مسافران داشته باشند.
رئیس سازمان هواپیمایی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی از وظایف اصلی روابط‌عمومی‌ها به‌شمار می‌رود، خطاب به روابط عمومی‌های ایرلاین‌ها گفت: با هماهنگی سایر بخش‌های فنی و عملیاتی شرکت و کسب اطلاعات لازم از طریق سامانه پیام کوتاه، مسافران را قبل از عزیمت به فرودگاه از تاخیر به‌وجود آمده مطلع کنید. وی خواستار تعامل هرچه بیشتر روابط‌عمومی‌های صنعت حمل‌ونقل هوایی با رسانه‌ها شد و اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند قبل از ورود مسافر به فرودگاه، اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام دهند. همچنین پس از ورود مسافر و مواجه شدن با تاخیر در پروازها نیز مطابق دستورالعمل سازمان هواپیمایی کشوری پذیرایی لازم از مسافران انجام شود.