ایسنا- دولت مالزی با هدف تبدیل به مقصد نخست گردشگری حلال آسیا، برنامه‌های جامعی را برای میزبانی این کشور از 9 میلیون گردشگر مسلمان در سال 2015 در دست اجرا دارد.
مالزی که ۶۵ درصد جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند، طی سال‌های اخیر یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان در جذب گردشگر بوده و همواره در جمع ۲۰ مقصد برتر گردشگری جهان قرار داشته است.
مالزی در سال ۲۰۱۳ نیز میزبان ۶ میلیون گردشگر مسلمان بود که توانست این کشور را به یکی از مقاصد برتر جهان گردشگری حلال تبدیل کند. کارشناسان عوامل متعددی را در جذب گردشگران مسلمان به مالزی موثر می‌دانند که از آن جمله می‌توان به برگزاری همایش‌های متعدد گردشگری حلال در این کشور، راه‌اندازی استخرهای شنا ویژه بانوان و اختصاص بخش‌های معینی از هتل‌های مالزی به مسلمانان اشاره کرد که در آنها علاوه‌بر تعیین جهت قبله و عدم پخش فیلم‌های غیراخلاقی از شبکه تلویزیون داخل هتل، حتی آشپزخانه‌های مسلمانان نیز از غیرمسلمانان جدا شده است.
به گزارش برناما، از سوی دیگر از سال‌ها قبل تمامی رستوران‌های مالزی موظف شده‌اند تا با نصب تابلوهایی مشتریان خود را از حلال یا غیرحلال بودن غذاها و نوشیدنی‌های عرضه شده آگاه کنند.
در این میان گردشگران عرب به‌ویژه گردشگران کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس که به صرف مبالغ هنگفت مشهور هستند، به کرات به مالزی سفر می‌کنند. براساس آمارها سالانه حدود ۷ میلیارد دلار توسط گردشگران عربستانی و حدود ۵میلیارد دلار توسط گردشگران اماراتی در سفرهای خارجی هزینه می‌شود که گردشگران عرب مسلمان را به یک بازار مطمئن و پرسود برای سرمایه‌گذاران تبدیل کرده است.