گروه گردشگری- چندی پیش، خبرگزاری‌ها از ارائه طرح ادغام سازمان حفاظت محیط‌زیست و سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی خبر دادند که در صحن علنی مجلس به امضای 63 تن از نمایندگان رسید.
به گزارش «دنیای اقتصاد» پیشنهاددهندگان این طرح به بهانه بهبود اوضاع محیط‌زیست کشور در حال پیگیری چنین طرحی هستند، اما گروهی از نمایندگان نیز در مخالفت با آن موضع گرفته‌اند و عقیده دارند این طرح، حفاظت از محیط‌زیست را ضعیف می‌کند. به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی، عضو فراکسیون محیط‌زیست مجلس با انتقاد از نمایندگانی که طرح ادغام سازمان حفاظت محیط‌زیست و سازمان‌ جنگل‌ها را امضا کرده‌اند، تاکید می‌کند که این طرح سیاسی است.
کمال پیرموذن، عضو فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس، به انتقاد از امضاکنندگان ادغام سازمان حفاظت از محیط‌زیست با سازمان جنگل‌ها می‌گوید: این طرح بیشتر از اینکه برای بهبود اوضاع محیط‌زیست کشور باشد، طرحی سیاسی است.
نماینده اردبیل در مجلس با تاکید بر اینکه «من یقین دارم این طرح محیط‌زیست کشور را با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد»، می‌گوید: متاسفانه، برخی عزیزان تاکید دارند سازمان حفاظت از محیط‌زیست را از بین ببرند. طرح ادغام سازمان حفاظت از محیط‌زیست و کم کردن اختیارهای این سازمان، یعنی بی‌توجهی به عرصه محیط‌زیست. این عضو فراکسیون محیط‌زیست بر فراجناحی بودن موضوع محیط‌زیست تاکید می‌کند و می‌گوید: نمی‌توان این سازمان و این حوزه گسترده را در معاونت یک وزارتخانه گنجاند.» پیرموذن در ادامه اظهاراتش به انتقاد از نمایندگانی می‌پردازد که طرح ادغام سازمان حفاظت از محیط‌زیست را امضا کرده‌اند. او در این باره می‌گوید: «اگرچه نمایندگانی که این طرح را پیگیری می‌کنند، تاکید دارند نظرشان پاسخگو کردن سازمان حفاظت از محیط‌زیست است، اما به نظر من آنها سازمان جوابگو نمی‌خواهند و دنبال حل مشکل نیستند. برخی نمایندگان به دنبال سازمان «بله گو» هستند.» او در ادامه تاکید می‌کند: «پیگیری طرح ادغام سازمان حفاظت محیط‌زیست سیاسی است» و توضیح می‌دهد: طرح ادغام سازمان حفاظت محیط‌زیست در دولت قبل پایه‌ریزی شد، اما در حال حاضر به نظر می‌رسد موضوع سیاسی شده است.
پیرموذن به امضای برخی نمایندگان شمال کشور پای طرح ادغام سازمان حفاظت محیط‌زیست اشاره می‌کند و می‌گوید: برخی نماینده‌های شمال کشور دنبال این هستند که عمران اتفاق بیفتد ولو اینکه جنگل‌ها تخریب شوند. درست است که نیت آنها نیت درستی است، اما ما امانت‌دار سرمایه‌های محیط‌زیست کشور هستیم. اگر خیانت کنیم، بدون شک باید در پیشگاه ملت و آیندگان جوابگو باشیم. به گزارش «دنیای اقتصاد»، ۱۴ نفر از نمایندگان شهرهای مختلف استان‌های گیلان و مازندران این طرح را امضا کرده‌اند.
در ادامه واکنش‌ها به این طرح، معصومه ابتکار نیز گفت: این طرح در ذات خود به دنبال تضعیف جایگاه سازمان حفاظت محیط‌زیست است و بدون‌شک اکثریت نمایندگان مجلس با این موضوع مخالفت خواهند داشت، ولی در هر صورت ما مطیع تصمیم مجلس هستیم.