تسنیم- معاون توسعه و مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اجازه استفاده حوزه گردشگری از ۳۵۰۰ میلیاردتومان صندوق توسعه ملی خبر داد.
سمیع‌اله حسینی‌مکارم در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به اقدام اخیر دولت در پیشنهاد استفاده گردشگری از منابع صندوق توسعه ملی اظهار کرد: در حوزه گردشگری بودجه تملک دارایی وجود ندارد و بیشتر بودجه مورد نیاز این بخش، نیاز به تسهیلات و اعتبار است بنابراین با تلاش‌های انجام شده امسال براساس بند «ه» ماده یا تبصره ۵ حوزه گردشگری می‌تواند از منابع صندوق توسعه ملی استفاده کند.
وی با بیان اینکه این اقدام یک اقدام خیلی بزرگ است، تصریح کرد: با این اقدام می‌توانیم، از ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان صندوق توسعه ملی، همان‌طور که صنعت استفاده می‌کند، ماهم استفاده کنیم، این موضوع را در لایحه بودجه گنجانده بودیم.
لایحه به صحن رفت و برگشت و نمایندگان مجلس نظر به برگشت لایحه دادند که در اینجا ما هم گردشگری را اضافه کردیم. معاون توسعه و مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه طبق قانون، گردشگری می‌تواند از آن ۱۰ درصد منابع صندوق که می‌تواند به ریال تبدیل شود و در اختیار صنعت قرار گیرد استفاده کند، خاطرنشان کرد: این موضوع را باید در نظر داشت که زیرساخت‌های مورد نیاز برای گردشگری همین‌گونه درست می‌شوند.
مکارم حسینی اضافه کرد: اگر بخواهیم هتل بسازیم و هواپیما بخریم و به عبارتی همه امور زیرساختی گردشگری را تامین کنیم نیاز به اعتبار برای ارائه تسهیلات داریم که با اتفاق مبارکی که افتاده می‌توانیم از این منابع استفاده کنیم و حتی سال آینده هم آن را ادامه دهیم. وی یادآور شد: امیدواریم که فروش نفت در سال آینده بیشتر شود و منابع صندوق توسعه ملی و درآمد آن در سال آینده افزایش یابد تا ما هم بتوانیم کارهای دیگری انجام دهیم.