میراث آریا- در صبحانه خبری مدیرکل میراث فرهنگی تهران که طبق روال چهارشنبه‌ها، این هفته با موضوع میراث فرهنگی استان و سرای دلگشا برگزار شد، خسروآبادی از تشکیل شورای فنی میراث فرهنگی در استان تهران خبر داد. رجبعلی خسروآبادی مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران در ابتدای مراسم با اعلام آنکه شورای فنی میراث فرهنگی استان تهران اولین جلسه کاری خود را در هفته آینده برگزار خواهد کرد، گفت: این شورا متشکل از نمایندگان حقیقی و حقوقی شامل، شخص مدیرکل، معاون میراث فرهنگی استان و مسوول حقوقی است.

این مقام مسوول افزود: اگر احساس کنم، در حوزه نظارتم، نظری روند علمی و کارشناسی نداشته و بدون هیچ‌گونه منطقی صادر شده است؛ قطعا آن را عوض خواهم کرد.

خسروآبادی گفت: پیش از این، اعلام‌نظرها در حوزه میراث فرهنگی، توسط کمیته فنی اداره کل صادر و ابلاغ می‌شد که از نظر قانونی جایگاهی برای این کمیته تعریف نشده بود و امکان داشت نظرهای سلیقه‌ای نیز در آن اعمال شود.

وی اظهار کرد: تمامی اعضای شورای فنی با مشکلات و مسائل میراث فرهنگی از نزدیک دست و پنجه‌نرم کرده‌اند و تصمیم و نظر آنها برای اداره کل گره‌گشا خواهد بود. وی همچنین به نامه خود به رئیس شورای اسلامی شهر تهران، اشاره کرد: در متن این نامه آمده است؛ همان‌طور که مشهود است شورای اسلامی شهر تهران تنها شورای شهرداری نیست، بلکه در تمامی امور شهری باید کار نظارتی و حمایتی کند که حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم از این امر مستثنا نیست.

خسروآبادی از خبرنگاران خواست در روزهای آتی که اعضای شورای شهر در حال بررسی بودجه ۱۵ هزار میلیاردی سال ۹۳ شهر تهران هستند، مطالبات حوزه‌های میراث فرهنگی را برای اختصاص قسمتی از این بودجه به این امر، از اعضای شورای شهر تهران پیگیری کنند.