میراث آریا- با امضای توافق‌نامه ایجاد دفاتر و نمایندگی‌های اطلاع‌رسانی گردشگری در خارج از کشور، معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران در کشورهای مختلف افزایش خواهد یافت. این توافق‌نامه صبح دیروز به امضای مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری کشور، ابوالقاسم ایرجی کجوری، مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و مرتضی حاجی رئیس هیات‌مدیره کانون جهانگردی و اتومبیلرانی رسید و بر اساس این توافق‌نامه دفاتر و نمایندگی‌های اطلاع‌رسانی گردشگری در خارج از کشور با مشارکت کانون جهانگردی، ایجاد خواهند شد.
این توافق‌نامه که از زمان انعقاد به مدت سه سال شمسی دارای اعتبار است، پس از این مدت در صورت رضایت طرفین قابل تمدید خواهد بود. با امضای این توافق‌نامه، پیش‌بینی می‌شود اطلاع‌رسانی و معرفی جاذبه‌های گردشگری کشورمان در کشورهای مختلف جهان افزایش و روند جذب گردشگران خارجی بیش از پیش افزایش یابد. مدیر کل بازاریابی و توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه امضای این توافق‌نامه در تشریح اهداف آن گفت: این توافق‌نامه با هدف افزایش اطلاع‌رسانی و ارتقای وضعیت معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران در کشورهای مختلف و جذب گردشگران خارجی به امضا رسیده است.
سید محمد کاظم خلدی نسب افزود: در این توافق‌نامه کشورهای هدف مانند کشورهای همسایه، کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، کشورهای مسلمان در نقاط مختلف جهان، کشورهای آسیایی و تعدادی از کشورهای اروپایی و قاره آمریکا مد نظر قرار گرفته و برنامه‌ریزی‌ها در خصوص ایجاد دفاتر و نمایندگی‌های اطلاع‌رسانی گردشگری در این کشورها انجام شده است. مدیر کل بازاریابی و توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآور شد: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی موظف شده است، ظرف مدت ۱۵ روز آیین‌نامه اجرای این توافق‌نامه را تهیه کند.