سرعین؛ شهری برای تمام فصول
دنیای اقتصاد- اردبیل- اشکان شکاری: دومین جشنواره گردشگری زمستانی در هوای برفی شهر سرعین آغاز شد. شهردار این شهر در مراسم آغاز به‌کار این جشنواره گفت: جشنواره زمستانی سرعین به مدت پنج هفته و تا 10اسفند‌ماه ادامه دارد که شامل برنامه‌های متنوع نظیر مسابقات ورزشی، اجرای موسیقی آیینی و برنامه‌های تفریحی و توریستی است. رضا زنده‌دل ادامه داد: در این جشنواره که با همکاری فرمانداری و شهرداری سرعین برگزار می‌شود تلاش کردیم تا امکانات مناسبی را در سرعین و پیست اسکی «آلواره» مهیا کنیم تا گردشگران زمستانی بتوانند از فضای به وجود آمده استفاده کنند.
وی به ارائه تخفیف ۵۰تا۷۰ درصد هتل‌ها، اقامتگاه‌ها، آبگرم‌ها و مراکز پذیرایی سرعین همزمان با برگزاری دومین جشنواره گردشگری زمستانی سرعین اشاره کرد و گفت: ما به مدت پنج هفته میزبان هزاران گردشگری خواهیم بود که علاقه‌مندند از زیبایی‌های سرعین به عنوان قطب گردشگری کشور استفاده کنند.
زنده‌دل افزود: وجود جاذبه‌های متعدد گردشگری در سرعین از طبیعت بکر گرفته تا آب‌های گرم زمینه‌ای فراهم کرده تا این جشنواره را با شعار «لذت زمستان در شهر چشمه‌های بهشتی» برگزار کنیم. زنده‌دل، هدف از برگزاری این جشنواره را مهیا کردن شرایطی مناسب برای حضور میهمانان و گردشگران داخلی و خارجی اعلام کرد و گفت: نباید احساس کنیم زیبایی‌های سرعین منحصر به تابستان است، بلکه به عموم هموطنان اعلام می‌کنیم که زمستان سرعین با آرامشی که در شهر و مطلوبیت آب‌های گرم وجود دارد، به مراتب بیشتر و بهتر از تابستان است.
همچنین مجید خدابخش، استاندار اردبیل، روزجمعه در افتتاح دومین دوره جشنواره زمستانی سرعین گفت: درحالی که مردم سایر استان‌ها با آلودگی هوا دست به گریبانند و برخی استان‌ها نیز در آرزوی بارش‌های زمستانی به سر می‌برند، هوای برفی و پاک استان اردبیل در جوار رشته کوه‌های سبلان فرصت مناسبی است تا مردم در کنار خانواده به دور از هیاهوی زندگی شهری چند روزی را در آرامش سپری کنند.
وی بیان کرد: وجود پیست اسکی آلوارس در کنار آب‌های گرم معدنی فرصتی است که در کمتر نقطه‌ای از جهان به چشم می‌خورد و خوشبختانه استان اردبیل از این ظرفیت بی‌نظیر بهره مند است و براین اساس از همه مردم می‌خواهیم با سفر به استان از این موهبت‌های الهی استفاده کنند.
خدابخش همچنین اظهار کرد: بخش خصوصی می‌تواند در جهت حمایت از توسعه ورزش‌های زمستانی، استقرار گردشگران زمستانی، احداث مکان‌های تفریحی و مراکز خرید سرمایه‌گذاری کند. او همچنین ابراز امیدواری کرد: با برگزاری چنین جشنواره‌هایی و آشنایی مردم به‌خصوص سرمایه‌گذاران، از ظرفیت‌های
بی نظیر موجود در منطقه، بهره‌برداری حداکثری صورت گیرد که در این راه دولت از آنها پشتیبانی خواهد کرد.