درآمدهای ونزوئلا از گردشگری  3 برابر می‌شود
ایسنا- رئیس جمهور ونزوئلا از راهبرد پنج ساله‌اش برای سه برابر کردن درآمدهای این کشور از محل صنعت گردشگری خبر داد. به گزارش «ایسنا»، «نیکولاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که در قالب راهبرد جدیدش برای رشد چشمگیر درآمدهای این کشور از محل صنعت گردشگری تا سال 2019 درآمد ونزوئلا از این صنعت سه برابر می‌شود. به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته به‌دلیل درآمدهای فراوان نفتی توجه زیادی به صنعت گردشگری نشده، از عزم دولتش برای رساندن سهم سه درصدی صنعت گردشگری در تولید ناخالص داخلی ونزوئلا به 9 درصد خبر داد.
رئیس جمهور ونزوئلا همچنین اعلام کرد، در راستای تحقق این هدف به سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در زیرساخت‌های صنعت گردشگری نیاز بود و طی پنج سال سالانه باید بین ۱۵ تا ۲۰ درصد به گردشگران این کشور افزوده شود. در صورت تحقق این امر، صنعت گردشگری به دومین منبع درآمد ونزوئلا پس از صادرات نفت و گاز تبدیل شده و مشکل بیکاری تا حد زیادی در این کشور حل خواهد شد.
در سال ۲۰۱۲ تنها ۷۰۰ هزار گردشگر از ونزوئلا دیدن کردند که پیش‌بینی می‌شود، این رقم امسال با رشد ۲۰ درصدی به حدود ۸۵۰ هزار گردشگر برسد. این کشور با بهره‌بردن از جاذبه‌های متنوع گردشگری از جمله مرتفع‌ترین آبشار جهان یا همان آبشار آنجل، سواحل زیبا، آثار تاریخی ارزشمند از دوره استعمار‌ اسپانیایی‌ها، سواحل پاک و جنگل‌های بکر از تمامی شرایط لازم برای تبدیل شدن به یک مقصد جهانی گردشگری برخوردار است، اما در دهه‌های گذشته به دلیل بهره‌بردن این کشور از منابع نفت و گاز، تلاش جدی برای تبدیل کردن ونزوئلا به یک مقصد جهانی گردشگری صورت نگرفته است.