گروه گردشگری- معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: نخستین نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری با حضور پررنگ تولیدکنندگان معتبر داخلی در منطقه آزاد اروند برپا می‌شود. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد اروند، سید علی موسوی افزود: این نمایشگاه با حضور بیش از 70 شرکت و تولیدکننده معتبر داخلی در فضایی به مساحت پنج هزار متر مربع برپا می‌شود. وی اظهار کرد: نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری از امروز تا 21 دی‌ماه سال جاری از ساعت 16 تا 23 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی منطقه آزاد اروند میزبان هنردوستان و علاقه‌مندان خواهند بود.
موسوی افزود: شرکت‌کنندگان و تولیدکنندگان از استان‌های خوزستان، تهران، تبریز، اصفهان، شیراز، کرمانشاه، یزد، سمنان، ارومیه، کرمان، همدان، لرستان و برخی از شهرهای شمال کشور در این نمایشگاه‌ها به ارائه دستاوردهای خود می‌پردازند.
وی هدف از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری را ترویج فرهنگ اسلامی و بومی و زنده نگه داشتن فرهنگ‌های مختلف ایرانی عنوان کرد و گفت: آشنایی شهروندان با صنایع دستی، جاذبه‌های گردشگری و شناساندن آداب و رسوم اقوام ایرانی به نسل جوان و الگوپذیری از آداب و رسوم اصیل ایرانی از دیگر اهداف این نمایشگاه هستند.
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند افزود: هنرمندان در این نمایشگاه به نمایش هنرهای سنتی، صنایع دستی و آداب و رسوم قومیت‌های خود خواهند پرداخت.
وی با اشاره به جایگاه و ضرورت ایجاد زمینه‌های لازم برای نشاط شهروندان، گفت: ویژه برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوعی در این نمایشگاه در دستور کار قرار دارد. موسوی اجرای موسیقی محلی و برنامه‌های فرهنگی در نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری را یادآور شد و افزود: عرضه سوغات محلی و برپایی سیاه چادرهای عشایری از دیگر بخش‌های این نمایشگاه خواهند بود.