گروه بنگاه‌ها- با توجه به توان تخصصی و پیشرفته خدمات درمانی در مرکز استان فارس و استقبال اخیر اتباع کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس، شهر شیراز امکان تبدیل شدن به قطب توریسم درمانی کشور را دارا است. مدیر کل هتل پارسیان شیراز با بیان این مطلب افزود: اختلاط فرهنگی هموطنان استان فارس با اتباع کشورهای همسایه جنوبی ضمن ایجاد علایق مشترک فرهنگی در تقویت صنعت جهانگردی منطقه تاثیر بسزایی داشته است.

مهرداد خسروی خاطرنشان کرد: امکانات پیشرفته درمانی و حضور استادان مطرح و مجرب علوم پزشکی در رشته‌های مختلف از یک طرف و هزینه کم درمان در مقایسه با کشورهای عربی باعث شده که بخش اعظمی از شهروندان کشورهای مذکور برای درمان یا تکمیل درمان خود، استان فارس به ویژه شهر میهمان نواز شیراز را به عنوان مقصد درمانی خود انتخاب کنند.

وی افزود: دست‌اندرکاران صنعت هتل داری باید با هدف تقویت موج ایجاد شده ضمن معرفی مزیت‌های رقابتی مراکز اقامتی استان با همکاری مراکز خدمات جهانگردی بین‌المللی کشور نسبت به اقناع مخاطبان بالقوه و اطلاع‌رسانی در مورد توانمندی‌های این بخش از صنعت جهانگردی همکاری داشته باشند.

خسروی ادامه داد: در حال حاضر بخش قابل توجهی از میهمانان هتل پارسیان شیراز به اتباع کشور دوست و همسایه عمان اختصاص پیدا کرده که با هدف برخورداری از خدمات مذکور و همچنین سیاحت شهر زیبا و تاریخی شیراز به هتل پارسیان مراجعه کرده‌اند و به منظور ایجاد رضایتمندی بیشتر این گروه از میهمانان هتل بخشی از خدمات هتل متناسب با نیاز و سلیقه آنها افزایش پیدا کرده که از آن جمله می‌توان به منوی غذای عربی در رستوران هتل اشاره کرد.