گروه گردشگری- معاون صنایع دستی اداره کل میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: 9 هنرمند صنایع دستی این استان موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت شدند. به گزارش روابط ‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، «جعفر صفاخواه» اظهار کرد: پس از ارزیابی تعداد 50 اثر صنایع دستی استان، 9 هنرمند با 10 اثر نشان ملی مرغوبیت دریافت کردند.

وی گفت: بر این اساس، دو اثر سرامیک از هوتن نجفی، یک اثر سرامیک از مهدی پورساحلی و یک اثر نساجی سنتی(چادر شب) از زلیخا نادعلی همگی از شهرستان شاهرود مهر اصالت ملی دریافت کردند.
صفاخواه با اشاره به اینکه چهار هنرمند از شهرستان سمنان نیز نشان ملی مرغوبیت دریافت کردند، افزود: یک اثر
پلاس بافی از فریده حیدریان، یک اثر گلیم سردر از سحر یدالهی، یک اثر جاجیم برجسته از سیده حمیده رضوی مقدم و یک اثر ساز سنتی سنتور از علی اکبر ترحمی مهر اصالت ملی گرفتند.وی گفت: یک اثر سرامیک (هفت سین) از پوریا حاجی پروانه هنرمند دامغانی و یک اثر جاجیم سردر از گلبهار احقاقی هنرمند شهرستان مهدیشهر موفق به کسب نشان ملی مرغوبیت شدند.معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: مهر اصالت با هدف حمایت از هنرهای دستی و بالا بردن کیفیت و حفظ اصالت این هنر صنعت و ایجاد اشتغال پایدار، پایه‌گذاری شده است.
تاکنون، آثار ۶ هنرمند صنایع دستی استان سمنان در رشته‌های «زیورآلات سنتی و سفال و سرامیک» موفق به دریافت مهر اصالت یونسکو شده است.