سیاست‌های جدید دولت ویتنام برای صدور ویزای گردشگری
ایسنا- دولت ویتنام با هدف جذب گردشگر بیشتر، سیاست‌های جدیدی در زمینه جذب گردشگران را به مرحله اجرا درمی‌آورد. به گزارش «ایسنا» در این راستا از سال آینده میلادی برای گردشگران کشورهای کره‌جنوبی، مالزی، سنگاپور، ژاپن و اندونزی و همچنین گردشگران کشورهای عضو اتحادیه اروپا ویزای فرودگاهی صادر می‌شود.
به گزارش برناما، همچنین هزینه صدور ویزای گردشگری یک ماهه که تا سه ماه قابل تمدید است، از 30 دلار به 20 دلار کاهش یافته و گردشگران کشورهای مختلف که در یکسال اخیر با استفاده از ویزای شینگن به کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر کرده‌اند نیز از سال 2014 نیازی به اخذ ویزای گردشگری ویتنام ندارند و با ارائه ویزای شینگن برای آنها ویزای گردشگری فرودگاهی صادر می‌شود.
ویتنام سال گذشته میلادی نیز میزبانی نزدیک به شش میلیون گردشگر را تجربه کرد و دولت این کشور نیز قصد دارد در قالب یک برنامه‌ ۱۰ ساله، ویتنام را در سال ۲۰۲۰ به میزبان ۱۰ میلیون گردشگر تبدیل کند.دولت ویتنام همچنین قصد دارد تا سال‌ ۲۰۲۰ درآمدهای این کشور از محل صنعت گردشگری به ۱۶ میلیارد دلار در سال برساند که حاصل آن تبدیل شدن درآمدهای حاصل از این صنعت به شش درصد تولید ناخالص داخلی ویتنام خواهد بود.