جذب 80 هزار گردشگر سلامت
گروه بنگاه‌ها- زهرا مجتهد: به دنبال قوت بخشیدن به حوزه توریسم سلامت در صنعت گردشگری، روز گذشته رییس سازمان میراث فرهنگی‌‌گردشگری در افتتاح ساختمان جدید کلینیک نور حضور یافت.
دکتر علی نجفی طی مراسم افتتاحیه ضمن بازدید از تمامی بخش‌های این کلینیک چشم پزشکی، طی گردهمایی با حضور جمعی از پزشکان، مهندسان، هنرمندان و اصحاب رسانه، ضمن یاد کردن از دکتر هاشمی وزیر وقت بهداشت و درمان که از بنیانگذاران این کلینیک است، گفت: حضور اینجانب در این مراسم از دو وجه ضرورت داشت. نخست اینکه این مرکز تخصصی طی 20 سال گذشته خدمات ارزشمندی از حیث علمی، خدماتی، بهداشتی و درمانی برای کشور به همراه داشته و از این رو نوآوری‌های انجام شده بسیار قابل تقدیر است.وی با اشاره به برنامه نورآوران سلامت که مختص این مرکز است تصریح کرد: با اجرای این طرح خدمات رایگان، بهداشتی در چشم‌پزشکی و دندانپزشکی در اقصی نقاط کشور به اقشار محروم کشور ارائه می‌شود که باید از این حرکت انسانی و اسلامی بسیار تقدیر کرد.نجفی به وجه دیگر ضرورت حضور خود اشاره و اظهار کرد: این امر به بخش تخصصی کار من باز می‌گردد از این جهت که جایگاهی که این مرکز در گردشگری سلامت در برنامه‌های گردشگری کشور خواهد داشت، می‌تواند حائز اهمیت باشد.وی معتقد است که ما از نظر پزشکی از نظر کیفیت و ارائه خدمات، از نظر علمی و تخصصی و از نظر مقایسه هزینه‌ها نسبت به سایر نقاط دنیا دارای مزیت‌ هستیم.
وی یادآور شد: می‌توان امید داشت که تعداد زیادی گردشگر سلامت به داخل کشور از این طریق جذب شوند.نجفی پیشنهاد کرد که از این منظر برای توسعه گردشگری سلامت بهتر است ارگان‌هایی که در مسیر جذب گردشگر سلامت نقش موثر دارند با هم هماهنگ و همسو شوند، چه بسا در مباحث اولیه نیز سازمان گردشگری با وزارت امور خارجه نیز طی جلساتی این موضوع را مورد بررسی و بحث قرار داده است.وی تاکید کرد: وجود یک نظام یکپارچه برای ارائه خدمات پزشکی در بخش گردشگری الزامی است.
وی اظهار کرد: هم جذب خارجیان و هم جذب ایرانیان مقیم خارج از کشور در این حوزه مدنظر ما است.
نجفی با اشاره به این مطلب که ایران به میزان کافی از پتانسیل‌های لازم از نظر شرایط اقلیمی، جاذبه‌های تاریخی و ... برخوردار است، تصریح کرد: با راه‌اندازی این قبیل مراکز کشور پتانسیل لازم را برای جذب گردشگر سلامت دارا می‌شود و مطابق تخمین‌ها ایران قابلیت جذب ۸۰ هزار نفر گردشگر سلامت را خواهد داشت. در این میان دکتر زالی رییس سازمان نظام پزشکی نیز درباره حضور بخش‌خصوصی در مسیر جذب گردشگر سلامت گفت: کشور ایران دارای ماهرترین دانشمندان است و از جمیع جهات قابلیت جذب توریسم سلامت را داراست. وی بااشاره به این مطلب که پیش از این گفتمان با بخش‌خصوصی جبرآمیز بود، تصریح کرد: خوشحالیم که با استقرار دولت تدبیر و امید قشر فرهیخته کشور روز به روز با موفقیت بیشتری مواجه می‌شوند.
زالی افزود: ورود بخش خصوصی به کارهای پژوهشی و مطالعاتی با موانع بسیاری همراه است، اما نگاه جدی این قشر در بحث مقالات چشم پزشکی سبب شد تا دستاوردهای ارزنده‌ای در دنیا از سوی کشورمان به جای گذاشته شود.
وی تاکید کرد: در گردشگری سلامت در کنار جاذبه‌های موجود در کشورمان به طور قطع برای گردشگران، طی درمان، خاطرات خوشی به جای خواهد ماند.