گروه گردشگری-در پی تعلل‌های سازمان میراث فرهنگی برای شرکت در نمایشگاه بازار جهانی سفر لندن، بار دیگر بخش خصوصی راسا و به صورت انفرادی برای شرکت در این نمایشگاه اقدام کرد.
بازار جهانی سفر (WTM) از 13 تا 16 آبان ماه 1392 در سالن EXCEL در شرق شهر لندن برگزار شد. این نمایشگاه در میان فعالان صنعت گردشگری جایگاهی ویژه و منحصر به فرد دارد. حضور بیش از 4909 غرفه از بیش از 100 کشور جهان در آن، بسیار حائز اهمیت بوده است. در طول چهار روز برگزاری این نمایشگاه بیش از 50000 متخصص و فعال گردشگری و صاحب صنعت از آن بازدید کردند که این خود، بر شعار برگزارکنندگان آن یعنی «رویدادی پیشرو در صنعت گردشگری» صحه می‌گذارد. سالن EXCELکه بخشی از مسابقات المپیک لندن نیز در آن برگزار شد، از دوسالن اصلی تشکیل شده است که از فضای هر دوی آنها در این نمایشگاه به طور کامل استفاده شده بود. در سالن شمالی طبق جانمایی انجام شده غرفه شرکت‌کنندگان بریتانیای بزرگ، اروپا و مدیترانه، فن‌آوری و سفر و همچنین دهکده جهانی و در سالن جنوبی غرفه شرکت‌کنندگان آفریقا، خاورمیانه، آمریکا و حوزه دریای کارائیب، آسیا و اقیانوسیه و کشورهای حوزه اقیانوس هند حضور داشتند. طراحی غرفه ایرانگردی مارکوپولو نیز که توسط یک شرکت آلمانی صورت گرفته بود، به دلیل برخورداری از مولفه‌های ویژه آثار تاریخی، تمایز معناداری با سایر غرفه‌ها داشت. به نحوی که بسیاری از بازدیدکنندگان این غرفه را جذاب و متفاوت می‌نامیدند.
تنوع ملیت بازدید‌کنندگانی که به غرفه مراجعه کردند نیز بسیار گسترده و جالب بود، افرادی با ملیت‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی، سوئیسی، دانمارکی، لهستانی، ایتالیایی، آمریکایی، چینی، ژاپنی، مالزیایی، اندونزیایی، ترک، هندی، عربستانی، کویتی، عمانی، عراق روسیه، ارمنستان، لبنان، تایوان و... مراجعه می‌کردند که علاقه وافری برای برنامه‌ریزی سفر به ایران از خود نشان می‌دادند.