میراث آریا- هیاتی مرکب از سرپرست اداره کل، مسوول نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان دشتستان و کارشناسان فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، از مناطق زلزله زده دشتستان و آثار تاریخی واقع در محدوده این زمین لرزه بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در حاشیه این بازدید گفت: به دنبال زمین‌لرزه عصر روز پنج‌شنبه در شهر برازجان و روستاهای اطراف، بازدید از آثار و بناهای تاریخی که در محدوده زمین لرزه قرار داشت انجام گرفت و ملاحظه شد که خوشبختانه میزان آسیب‌ها به آثار تاریخی جزئی بوده است.
نصرالله ابراهیمی افزود: کاروانسرای مشیرالملک یا دژ برازجان در بخش‌هایی از تیرکش برج ضلع شمالی آسیب‌های جزئی داشته و همچنین بخشی از نمای بنا، گچ‌بری‌ها و قطعات سنگی بخش شاه نشین ضلع جنوبی ریزش داشته است. پل تاریخی مشیرالملک نیز در قسمت جان پناه پل دچار ریزش شده و ترک‌هایی در طاق دهانه‌های پل به‌وجود آمده است. ابراهیمی اظهار کرد: با کارشناسی دقیقی که انجام خواهد گرفت عملیات استحکام بخشی و مرمت قسمت‌های آسیب دیده به‌زودی آغاز می‌شود.
وی در ادامه افزود: کاروانسرای دالکی، کاروانسرای پل مشیر، بقعه شیخ منصور خزایی و دیگر آثار تاریخی محدوده زمین لرزه نیز مورد بازدید قرار گرفت و آسیبی در این آثار مشاهده نشد. گفتنی است شهرستان دشتستان در استان بوشهر بیشترین تعداد آثار تاریخی ثبت شده را در لیست آثار ملی دارا است.