خبرگزاری میراث فرهنگی - با افزایش فعالیت سایت‌های گردشگری و گسترش دنیای مجازی در این حوزه، مسوولان بر آن شدند تا به منظور جلوگیری از فعالیت سایت‌های غیرمجاز، نشان اطمینان برای فعالان گردشگری الکترونیک صادر کنند.
ساماندهی دفاتر خدمات گردشگری یکی از دغدغه‌های این حوزه است. این روزها نیز با گسترش فعالیت در دنیای مجازی و سایت‌های الکترونیکی این دغدغه بیش از گذشته نمود پیدا کرده‌است. چنان که چندی پیش لیستی متشکل از نام 53 دفتر خدمات گردشگری غیرمجاز از سوی معاونت گردشگری به پلیس اماکن جهت پلمپ آنها ارسال شد که نام 7 واحد خدمات گردشگری مجازی نیز در این لیست به چشم می‌خورد. پلمپ این واحدها به پلیس فتا گزارش شده ‌است.
در این میان با تشکیل کارگروه ساماندهی دفاتر خدمات مسافرتی قرار است با هدف شناسایی دفاتر خدماتی غیر مجاز، از این پس نشان اطمینان برای فعالان گردشگری در حوزه مجازی صادر شود. «علی لطفی» مدیرکل دفتر امور مراکز و خدمات گردشگری کشور ‌با اعلام این خبر گفت: «با توجه به آنکه بیشتر دفاتر خدمات مسافرتی‌ فعال از طریق سایت‌ها و دنیای مجازی به جذب گردشگران و مسافران خود مبادرت دارند، از این رو بر آن شدیم تا با شناسایی واحدهای غیر مجاز، از این پس از فعالیت این سایت‌ها نیز جلوگیری کنیم.»
او افزود: «در این راستا با همکاری پلیس فتا، نحوه‌ شناسایی متخلفان در سایت‌ها، وب‌سایت‌ها و درگاه‌ها مشخص شده‌است. با همکاری اعضای جامعه گردشگری الکترونیک و پلیس فتا، کمیته‌ای برای تدوین و طراحی نشان اطمینان به فعالان گردشگری تشکیل شده ‌است.»
به گفته لطفی، در این طرح، فعالان مجازی در حوزه گردشگری موظف می‌شوند در مرحله اول مجوز بند (ب) را به صورت رسمی از معاونت گردشگری دریافت و سپس به فعالیت مجازی مبادرت کنند. مدیرکل دفتر امور مراکز و خدمات گردشگری تصریح کرد: «نوع این نشان همانند نشان اطمینان سایت‌های صنعتی و بازرگانی فعال در دنیای مجازی است اما نوع طراحی آن متفاوت خواهد بود.»