ایسنا- مقامات صنعت گردشگری بالی قصد دارند از سال‌ آینده میلادی قوانین ویژه‌ای برای بازدید از معابد این جزیره وضع کنند. مقامات صنعت گردشگری جزیره زیبای بالی در اندونزی از سال 2014 با هدف حفاظت از معابد تاریخی این جزیره قوانین ویژه‌ای برای بازدید از آنها وضع می‌کنند.

به گزارش توربو نیوز، در قالب این طرح روزانه تنها تعداد مشخصی گردشگر می‌توانند از معابد بالی به ویژه معابد کوه «آگونگ» دیدن کنند. از سوی دیگر علاوه‌بر کنترل تعداد بازدیدکنندگان روزانه هر معبد‌، زمان مشخصی نیز برای حضور آنها تعیین می‌شود و جریمه‌های سنگینی نیز برای کسانی که خساراتی به این آثار تاریخی وارد کنند در نظر گرفته خواهد شد.
طی سال‌های اخیر کارشناسان به دفعات از تعداد زیاد بازدیدکنندگان معابد بالی، مقصد نخست گردشگری اندونزی انتقاد و اعلام کرده بودند که ادامه روند فعلی صدمات زیادی را به این آثار تاریخی منحصر به فرد وارد خواهد کرد. بالی در ۹ ماه اول امسال میزبان بیش از دو میلیون گردشگر خارجی بود و پیش‌بینی می‌شود، تا پایان سال جاری میلادی میزبان حدود سه میلیون گردشگر باشد که ۲۵۰ هزار نفر بیشتر از سال ۲۰۱۱ است.
جزیره بالی اقیانوس آرام و هند را به هم پیوند داده است و در نتیجه دارای آب و هوای بسیار متفاوتی با دیگر جزایر بوده که نام آن را در فهرست برترین مقاصد گردشگری جهان قرار داده و هرساله میزبان گردشگرانی از کشورهای اروپایی و چین،‌ هند، سنگاپور، استرالیا و آمریکا است. اندونزی نیز به‌دلیل آب ‌وهوای گرم و استوایی در ماه‌های پایانی سال میزبان گردشگران اروپایی است که این تعداد در زمان تعطیلات سال نو میلادی به بیشترین میزان خود می‌رسد.