میراث آریا- خانه طبیعت‌گردی ایران در مجموعه سعدآباد 18 مهرماه به مناسبت روز میراث فرهنگی، کودک و طبیعت به برگزاری جشنواره «کودک و طبیعت» اقدام نموده است.
به گزارش روابط عمومی مجموعه سعدآباد، مسوول خانه طبیعت‌گردی در سعدآباد در این باره گفت: این ویژه برنامه در سه بخش با برنامه‌های مفرح از ساعت 9 صبح الی 15 میزبان کودکان خواهد بود. معصومه رضوانفر اظهار کرد: بر پایی نمایشگاه عکس حیات وحش بی‌نظیر ایران در داخل ساختمان خانه طبیعت‌گردی،بخش اول این جشنواره است تا کودکان ضمن آشنایی با حیات وحش کشور آگاهی درستی از زیستگاه‌های آن پیدا کنند و در آینده از دوستداران و حافظان طبیعت کشور باشند. وی افزود: انواع مختلف جوندگان و خرگوش‌ها با همکاری مرکز همستر ایران در فضای باز خانه طبیعت گردی به نمایش گذاشته می‌شود. کودکان از نزدیک حیوانات را لمس می کنند و با نحوه نگهداری و حفاظت از آنها آشنا می‌شوند و رفتار با طبیعت و حیوان و اهمیت تنوع زیستی را می‌آموزند. رضوانفر در خصوص بخش بعدی این جشنواره اضافه کرد: در این بخش بازدید گروهی از گلخانه موز است. وی افزود: این برنامه همراه با مسابقه نقاشی از طبیعت است و به نفرات برتر جایزه اهدا خواهد شد.گفتنی است بازدید از کاخ موزه‌های مجموعه سعدآباد در روز‌پنج‌شنبه هجدهم مهرماه برای کودکان تا 12 سال و خانواده های آنان رایگان است.
کودکان علاقه‌مند می‌توانند جهت شرکت در این جشنواره روز پنجشنبه ۱۸ مهرماه از ساعت ۹ تا ۱۵ به مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، «خانه طبیعت‌گردان ایران» مراجعه کنند.