ایسنا- رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از تشکیل نخستین جلسه‌ کمیته‌ مشترک این سازمان با وزارتخانه‌های امور خارجه و اطلاعات با هدف رسیدگی به مشکلات ویزا خبر داد.
محمدعلی نجفی در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره‌ تشکیل کمیته‌ مشترک میان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات برای حل مشکل ویزا که در بازگشت از سفر آمریکا خبر آن را اعلام کرد، توضیح داد: نخستین جلسه‌ این کمیته در سطح کارشناسان و نه وزرا، تشکیل شده است. ما منتظر بودیم، آقای ظریف، وزیر امور خارجه از آمریکا برگردد تا این جلسه را برگزار کنیم.
وی درباره‌ حضور کارشناس وزارت اطلاعات در جلسه‌ نخست نیز گفت: به نظر من، از هر سه بخش،‌ کارشناسانی حضور داشتند، خود من در این جلسه نبودم؛ چون در سطح کارشناسان بود.
او در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه چرا با وجود مشخص نبودن بازارهای هدف گردشگری ایران، می‌خواهید با برخی کشورها لغو روادید داشته باشید، اظهار کرد: از کجا می‌دانید بازارهای هدف ما مشخص نیستند؟ ما بازارهای هدف جدیدی را تعریف کرده‌ایم، مثلا امروز جلسه‌ای را با حضور سفیر ایران در چین داریم.
نجفی ادامه داد: بازارهای هدف را براساس ملاک‌های تازه‌ای که انتخاب شده‌اند، ارزیابی می‌کنیم و درباره‌ لغو روادید نیز پیشنهادی که قبلا سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با هماهنگی وزارت امور خارجه داده بود، این هفته در یکی از کمیسیون‌های دولتی مطرح می‌شود.
او درباره‌ کاهش مدت زمان ویزای اتباع ایرانی از سوی دولت مالزی که به ۱۴ روز رسیده است، گفت: برای ما، مهم این است که میهمان‌ بپذیریم و میزبان گردشگر باشیم، اینکه خودمان چقدر میهمان شویم، خیلی مهم نیست.