فارس- رزیتا ناصرالمعمار، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی همدان، روزپنج‌شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همایش تورگردانان کشور در همدان برگزار می‌شود، افزود: این همایش 11 و 12 مهرماه در پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین برگزار خواهد شد. وی با بیان اینکه 50 تا 60 نفر میهمان این همایش هستند، اظهار کرد: نشست هم‌اندیشی و تبادل نظر، بازدید از جاذبه‌های گردشگری همدان چون غار علیصدر، سایت تاریخی هگمتانه و مجموعه گنجنامه در برنامه تورگردانان برتر کشور گنجانده شده است.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی همدان بیان کرد: بازدید از مهم‌ترین و شاخص‌ترین امکانات همدان را برای بازدید تورگردانان برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا تبلیغات مناسبی برای استان صورت گیرد. وی ادامه داد: در جریان برنامه‌های این هفته، معرفی جاذبه‎های اکوتوریسم و طبیعت‌گردی و معرفی میراث معنوی انجام شده و آیین‌هایی نظیر جشنواره شیره‌پزی در مانیزان ملایر، جشنواره آلو در اسدآباد و جشنواره گردو در تویسرکان برگزار می‌شود. ناصرالمعمار اضافه کرد: شعار امسال روز جهانی جهانگردی گردشگری، آب و حفاظت از آینده مشترک انتخاب شده است.
وی افزود: هر یک از روزهای هفته گردشگری نیز در کشور با عناوین خاصی نام‌گذاری شده که بر اساس آن در طول این هفته یکصد برنامه متنوع فرهنگی و هنری در سطح استان همدان اجرا می‌شود. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی همدان از اجرای حدود یکصد برنامه در هفته گردشگری خبر داد و گفت: این برنامه‌ها در همدان و شهرستان‌های این استان با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان برگزار می‌شود. وی در پایان اضافه کرد: ایجاد شور و نشاط در جامعه و معرفی و شناسایی ظرفیت‌های گردشگری همدان از اهداف هفته جهانگردی به‌شمار می‌رود.