موسیقی، رقص و رنگ‌ در شب فرهنگی اندونزی در پایتخت ایران
ایسنا- هفته‌ فرهنگی اندونزی با نوای سازهای سنتی و اجرای رقص‌های عرفانی این هفته در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.
هفته‌ فرهنگی اندونزی با نوای سازهای سنتی و اجرای رقص‌های عرفانی از شنبه شب در برج میلاد تهران آغاز شد. به گزارش خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران «ایسنا»، اندونزی به بهانه‌ داشتن هزار سال رابطه‌ فرهنگی با ایران، هفته‌ فرهنگی‌اش را برای معرفی بیشتر این کشور در ایران برگزار می‌کند که برنامه‌های آن بیشتر شامل نمایش رقص،‌ موسیقی‌، صنایع دستی و فیلم‌های این کشور است.
آغاز این مراسم با سرود ملی ایران و اندونزی همراه بود که برخلاف رسم همیشگی در مراسم ایرانی، این سرود با سازهای سنتی و دست‌ساز اندونزی اجرا شد که نوای متفاوتی را از سرود ایران به گوش می‌رساند. سپس قاری اندونزیایی، آیاتی از قرآن را تلاوت کرد. پیش از آغاز رسمی مراسم نیز دیان وینجوریت - سفیر اندونزی در ایران - پس از آنکه به زبان فارسی سلام کرد، گفت: همیشه از دیدن دوستان ایرانی خوشحال می‌شوم. یک‌سال و هفت‌ماه است که در ایران هستم و در این مدت، به جاهای مختلفی سفر کرده‌ام و موضوع تعجب‌برانگیز در این سفرها این بود که بیشتر ایرانی‌ها من را با مردم تایلند‌، مالزی‌، چین و حتی ژاپن اشتباه می‌گرفتند و این، باعث غمگینی من می‌شد.
سفیر اندونزی در ایران در سخنانش به جاذبه‌های کشور ایران اشاره کرد و افزود: شما باید به این مملکت افتخار کنید، من هرچه بیشتر در این کشور سفر می‌کنم، به آن و مردمش بیشتر علاقه‌مند می‌شوم و البته به غذاهایتان. ولی ظاهرا ایرانی‌ها با فرهنگ اندونزی آشنا نشده‌اند. برای همین، این هفته‌ فرهنگی را برگزار کردیم تا شما با فیلم‌ها، صنایع دستی‌، فرهنگ‌، غذا‌، موسیقی و رقص ما آشنا شوید.