گروه گردشگری- پرستو فخاریان: چندی پیش اعلام شد که جشنواره اقوام ایران زمین به مناسبت هفته گردشگری در استان گلستان برگزار می‌شود.
در واقع این برنامه به عنوان تنها برنامه اعلام شده معاونت گردشگری سازمان به شمار می‌رود. در همین راستا معاون گردشگری خبر داده که جشنواره اقوام ایران زمین به عنوان برنامه بین‌المللی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جدول برنامه‌های گرامیداشت روز جهانی جهانگردی در درگاه اینترنتی UNWTO به ثبت رسیده است. به گزارش سایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهانیان با بیان اینکه طبق تعامل و ارتباط دو سویه مطلوب میان معاونت گردشگری و سازمان جهانی جهانگردی، نام ایران نیز در جدول مذکور فعال شده است، گفته: این جشنواره روز ۱۱ مهر ماه (۲۷ سپتامبر) با حضور سفرای کشورهای مختلف در استان گلستان برپا می‌شود و به عنوان برنامه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران به منظور گرامیداشت روز جهانی جهانگردی، در جدول برنامه‌های UNWTO به ثبت رسیده است. البته از این بگذریم که ثبت جشن‌های روز جهانی در سایت سازمان جهانی جهانگردی، چندان کار مشکلی نیست و در صفحه‌ای با عنوان «جشن‌های خود را به اشتراک بگذارید» این امکان برای ارسال برنامه‌های مختلف به همین مناسبت وجود دارد و پس از تایید، روی نقشه به نمایش گذاشته می‌‌شود! در این رابطه باید به اشتباه سایت «روز جهانی گردشگری» نیز اشاره کنیم که به جای ۲۷سپتامبر، روز برگزاری جشنواره اقوام ایران را ۷سپتامبر عنوان کرده است!
با این همه همان‌گونه که بارها اشاره کرده‌ایم درحالی که قرار بود طی جلسه‌ای با اصحاب رسانه، برنامه‌های سازمان برای هفته گردشگری معرفی شود، گویی هنوز تعامل مناسبی بین سازمان و رسانه‌ها شکل نگرفته و با توجه به پیگیری‌های بسیار خبرنگار گردشگری «دنیای اقتصاد» برای دستیابی به اطلاعاتی در این زمینه، همچنان برنامه‌های سازمان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ به شکلی که وقتی با روابط عمومی معاونت گردشگری تماس می‌گیریم، اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند و ما را به روابط عمومی کل سازمان ارجاع می‌دهند و وقتی هم که به روابط عمومی کل مراجعه می‌کنیم، می‌گویند باید با معاونت گردشگری صحبت کنیم.
بخش گردشگری سازمان میراث باید بداند، روز جهانی گردشگری تنها یک بار در سال رخ می‌دهد و صرف رایگان شدن بازدید از موزه‌ها نمی‌تواند برنامه مناسبی به این مناسبت باشد. ریاست محترم سازمان میراث فرهنگی نیز باید اهتمام خود به گردشگری را در همین فرصت به نمایش بگذارد. امید آن می‌رود که دکتر نجفی نسبت به این ناهماهنگی و بی‌برنامگی‌ها واکنش نشان داده و تصمیمی نو برای معاونت گردشگری سازمان بگیرند.

برنامه بی برنامه!