خبرگزاری میراث‌فرهنگی- مسوولان دانشگاه هنر شیراز با هدف توسعه بافت تاریخی و حفظ و استفاده از خانه بصیری‌ها خواستار تعامل مجدد با متولیان‌ میراث فرهنگی شدند.
خرداد ماه سال جاری نیز این نهاد علمی با مسوولان وقت سازمان میراث‌فرهنگی مذاکرات متعددی داشتند که طبق گفته مدیر دانشگاه هنر شیراز طرح‌های حمایتی دانشگاه مورد موافقت رییس سازمان میراث‌فرهنگی وقت و معاون میراث‌فرهنگی‌اش قرار نگرفت. مجموعه بصیری بخشی از بافت تاریخی شیراز محسوب می‌شود. اما مدت‌ها است که این خانه با تمام ارزش‌ها و تزئینات معماری‌اش در آستانه نابودی کامل قرار گرفته است.
«علیرضا عسکری‌چاوردی» رییس دانشگاه هنر شیراز در رابطه با وضعیت نگران‌کننده خانه بصیری به خبرگزاری میراث‌فرهنگی می‌گوید: «مجموعه بصیری بخشی از بافت تاریخی شهری محسوب می‌شود که این شهر به عنوان یکی از ارزش‌های معماری جهان اسلام مطرح است. بنابراین اصالت و هویت شهر شیراز به بافتی گره خورده که امروزه وضعیت حفاظتی آن نگران‌کننده است». عسکری تاکید کرد: مسوولان دانشگاه هنر شیراز تصمیم گرفتند با هماهنگی سازمان یافته‌ای که داشتند، موضوع استفاده علمی و تحقیقاتی از فضای بافت تاریخی را در شهر شیراز مطرح کنند تا با هماهنگی سایر دستگاه‌های استانی به نجات بافت تاریخی شیراز بپردازند، اما پس از ۶ ماه برنامه‌ریزی در خردادماه امسال طرح استفاده از خانه تاریخی بصیری برای دانشگاه هنر شیراز طی تفاهم نامه‌ای در استان مورد موافقت اصولی اداره میراث فرهنگی فارس قرار گرفت.