طنین آوای بومیان استرالیا
شمار بومیان در استرالیا به حدود 228هزار نفر می‌رسد که تقریبا 5/1 درصد از جمعیت کل این کشور 16میلیون نفری را تشکیل می‌دهد.
برخی معتقدند پیش از استعمار استرالیا توسط بریتانیا در قرن هجدهم جمعیت بومیان این سرزمین سیصد هزار تا یک میلیون نفر بوده‌است. طی دو قرن گذشته از تعداد بومیان به شدت کاسته شده که علت اصلی آن بیماری‌های گوناگون و رانده شدن از زمین‌های خود و نیز کمبود آب و غذا بوده‌است. از سالیان دور تا کنون، آواز، موسیقی و رقص بخش بزرگی‌ از زندگی‌ و فرهنگ بومیان استرالیا را تشکیل می‌داده است.
نغمه‌ها و موسیقی‌های مختلف و متنوعی برای مناسبت‌ها و موقعیت‌های متفاوت وجود داشته؛ مانند آوازها و موسیقی‌های مربوط به شکار، آوازهای مربوط به خاکسپاری مردگان. نقاشی پوست درختی نیز گونه‌ای نقاشی سنتی معروف به نقاشی نقطه‌ای است که بر روی پوسته درختان محلی کشیده می‌شود. نقاشی بر روی بدن و نیز صخره‌ها نیز رواج فراوانی دارد. در سال‌های اخیر که ترس از دست رفتن این فرهنگ‌های شفاهی و نامکتوب فزونی یافت و به نظر می‌رسد که با از بین رفتن آخرین نسل‌های این بومیان این فرهنگ غنی و تا حد زیادی نامکشوف از بین خواهد رفت، گروهی از غیربومیان با جلب رضایت این قبایل به لباس و هیات آنها درآمده، و هفته ها و گاه ماه‌ها با آنها زندگی می‌کنند و رسوم و سنت‌هایشان را فرا می‌گیرند.