نرمال جدید در بازار گردشگری

وضعیت فعلی جهان با توجه به همه‌گیری کرونا با چالش‌های بسیاری همراه شده و بازار گردشگری بیشترین تاثیر را از آن پذیرفته است. تنها راه رهایی از این بحران ضرورت همکاری جمعی، اتحاد بین سازمان‌ها و ایجاد پیمان بین تمامی جوامع است. ساختن پل‌های ارتباطی امری ضروری و همکاری‌ها سنگ بنای اجماع سراسری به‌شمار می‌رود، از همین رو سازمان بین‌المللی اسکال (Skal International) به ارتقای روابط و ترویج همکاری مشترک با سازمان‌های برجسته بخش بازسازی صنعت گردشگری ادامه می‌دهد. این سازمان علاوه بر همکاری مداوم با سازمان جهانی گردشگری، اینک با پیوستن به شورای جهانی سفر و گردشگری اتحادی جدید را ایجاد کرده که مهم‌ترین اقدامات آن حمایت از زنان در سفر و گردشگری بوده است. این سند بر سهم زنان در سراسر جهان با توجه به اهمیت حضور آنان در یک محیط عادلانه تاکید دارد و پیشرفت زنان به‌عنوان مدیران و کارآفرینان را به رسمیت می‌شناسد. یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان بین‌المللی اسکال ترویج دوستی و توسعه صنعت گردشگری در سراسر جهان از طریق مشارکت جهانی است و اتحاد با دیگر سازمان‌ها از اهمیت استراتژیکی برخوردار است تا در مسیر بازیابی و بهبود این صنعت از بحران کرونا قرار بگیرد.

سازمان بین‌المللی اسکال، بزرگ‌ترین شبکه جهانی متشکل از متخصصان جهانگردی با حدود ۱۳ هزار عضو در سراسر جهان در بیش از ۱۰۰ کشور است که از سال ۱۹۳۴ در جهت ارتقای گردشگری، تجارت و دوستی آغاز به فعالیت کرده است. این سازمان به‌عنوان یک گروه بین‌المللی، متحدکننده تمام حوزه‌های صنعت گردشگری است که بازوی دیپلماسی سازمان جهانی گردشگری به‌شمار می‌رود. همچنین یکی از مهم‌ترین مراجع بین‌المللی گردشگری و سازمانی حرفه‌ای برای ترویج دوستی با توسعه گردشگری محسوب می‌شود. سازمان جهانی اسکال پس از عضویت در انجمن وابسته شورای جهانی سفر و گردشگری به دنبال ارائه ابتکار عمل از شعار سفرهای امن (#SafeTraveles) این شورا حمایت کرده است. در مارس ۲۰۲۱ سازمان بین‌المللی اسکال به عضویت رسمی انجمن وابسته به شورای جهانی سفر و گردشگری درآمده است. البته این سازمان از بدو شیوع کرونا در جهان در سال ۲۰۲۰ همکاری نزدیک خود را با شورای جهانی سفر آغاز کرد. شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) نیز مرجعی جهانی در زمینه سهم اقتصادی و اجتماعی سفر و جهانگردی است که رشد پایدار را برای بخش سفر و گردشگری، همکاری با دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی برای ایجاد شغل، ایجاد صادرات و رفاه ایجاد می‌کند. اعضای شورا شامل پارلمان‌ها، روسای‌جمهور و مدیران ارشد مشاغل مسافرتی و گردشگری بخش‌خصوصی جهان هستند.

در چارچوب این توافق‌نامه همکاری، سازمان‌های بین‌المللی درصدد بازسازی صنعت گردشگری برمی‌آیند و از هشتم ژوئن ۲۰۲۱، اسکال به‌ شریک رسمی شورای جهانی سفر و گردشگری برای صدور «مهر سفرهای ایمن» برای کلیه اعضای خود تبدیل شده است. مهر سفرهای ایمن شورای جهانی سفر و گردشگری برای کمک به مسافران ایجاد شده است تا مقاصد و مشاغلی را که پروتکل‌های بهداشتی استاندارد جهانی برای سفرهای ایمن را پذیرفته‌اند شناسایی کنند. تمامی فعالان گردشگری واجد شرایط همچون هتل‌ها، رستوران‌ها، خطوط هوایی و مسافرتی، تورهای مسافرتی، جاذبه‌ها و مراکز تفریحی باز، آژانس‌های اجاره اتومبیل و سایر وسایل حمل‌ونقل و فرودگاه‌ها می‌توانند از این مهر پس از تایید شورای جهانی سفر و گردشگری استفاده کنند. «مهر سفرهای ایمن» قصد دارد بخش‌خصوصی را با استانداردها‌ی مشترک جهان هماهنگ سازد تا  از ایمنی نیروی کار و مسافران خود و حرکت هرکشور یا منطقه به «وضعیت عادی جدید» اطمینان حاصل کند.