وی افزایش اشتغال یک هزار و ۲۳۰ نفری در سال‌جاری را مربوط به بهره‌برداری از تاسیسات گردشگری استان در سال گذشته دانست و گفت: این میزان جزو اشتغال پایدار محسوب می‌شود و از کمترین ریسک برخوردار است مدیرکل میراث فرهنگی همچنین از ایجاد حدود یک‌هزار شغل جدید گردشگری در سال‌جاری خبر داد و افزود که این مشاغل هم بیشتر در بخش بوم‌گردی و واحدهای پذیرایی هستند. وی با اشاره به احداث و بهره‌برداری ۵۳ واحد بوم‌گردی در سال ۹۷ گفت: در نیمه اول امسال هم ۴۰ واحد بوم‌گردی در استان بهره‌برداری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد دو برابری دارد. فرزانه میزان اشتغال غیر‌مستقیم در بخش گردشگری را چهار برابر اشتغال مستقیم برآورد کرد و گفت: تمام طرح‌های گردشگری به‌صورت مستمر پایش و وضعیت اشتغال آنها مداوم بررسی می‌شود. مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به اینکه حمایت دولت از توسعه گردشگری استان بدون توقف بوده است، گفت: در سال ۹۷ و ۶ ماه نخست امسال حدود ۹۰۰ میلیارد ریال به پروژه‌های گردشگری تسهیلات ارزان قیمت اعطا شد.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی دولت در بخش گردشگری هیچ محدودیتی برای دریافت تسهیلات در بخش گردشگری نیست و دولت از پروژه‌های حوزه گردشگری حمایت کامل خواهد کرد. فرزانه توضیح داد: حمایت دولت برای پرداخت تسهیلات به معنای بی‌حساب و کتابی در اعطای تسهیلات نیست؛ زیرا نخست تسهیلات بر مبنای طرح‌های ارائه‌شده در حوزه گردشگری اختصاص می‌یابد و دوم اینکه تمام طرح‌های ارائه‌شده حتما باید توجیه اقتصادی داشته باشند که از سوی کارشناسان میراث فرهنگی مورد تایید قرار گیرند.

وی از صدور ۱۳۵ موافقت اصولی در سال ۹۷ با پیش‌بینی حجم سرمایه‌گذاری ۸ هزار و ۸۲۱ میلیارد ریال و همچنین صدور ۶۰ موافقت اصولی با پیش‌بینی حجم سرمایه‌گذاری ۱۶هزار و ۴۹۵ میلیارد ریال در ۶ ماه نخست سال‌جاری خبر داد و افزود: تمام این پروژه‌ها یا فعال هستند یا در حال تامین اعتبار و هیچ کدام متوقف نیستند. فرزانه همچنین اعلام کرد که در حال حاضر  ۱۷۲ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۲۴۵ هزار میلیارد ریال در حال ساخت است که با تکمیل این پروژه‌ها برای ۱۵ هزار و ۷۰۰نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد. مدیرکل میراث فرهنگی مازندران از شناسایی یک سرمایه‌گذار خارجی و معرفی به مرکز خدمات سرمایه‌گذاری درسال ۹۷ خبرداد و افزود: ۲۹ فرصت سرمایه‌گذاری برای جذب سرمایه‌گذار خارجی به این مرکز معرفی شده است.