چرا متقاضیان سفر از وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارهای موبایل استفاده می‌کنند؟

وب‌سایت‌ها و برنامه‌های سفر

مجموعه‌ای از سایت‌های آنلاین سفر و برنامه‌های کاربردی وجود دارد که برای بسیاری از اهداف مختلف می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد؛ تحقیقات، رزرو، به‌روز‌رسانی سفر، استفاده از امتیازات وفاداری، کارت پرواز، سیستم‌های تور و استفاده از نرم‌افزار ارتباطات گوشی‌های هوشمند می‌توانند از جمله این اهداف باشند.

تحقیقات

 وب‌سایت‌های فروشندگان شخصی، سایت‌های رزرو شخص ثالث و نشریات مسافرتی آنلاین برای مسافران اطلاعات، بررسی‌ها و مقایسه قیمت‌ها را برای محصولات گردشگری، از جمله حمل‌و‌نقل، مسکن، گشت‌و‌گذار و اجاره اتومبیل فراهم می‌کنند. مسافرانی که ترجیح می‌دهند با آژانس‌های گردشگری کار نکنند، به راحتی می‌توانند تحقیقات لازم را انجام دهند و بهترین فروشنده‌ها را با منصفانه‌ترین قیمت‌ها انتخاب کنند.

رزرو

 به‌طور یکسان آژانس‌های مسافرتی و مصرف‌کنندگان بدون اینکه مجبور باشند با نماینده فروش صحبت کنند، می‌توانند سفرهای آنلاین را رزرو کنند.

به‌روز‌رسانی سفر

 مسافران اکنون می‌توانند وضعیت پرواز خود را از طریق وب‌سایت یا برنامه تلفن همراه بررسی کنند. علاوه بر این، بسیاری از خطوط هوایی اکنون اطلاعات پرواز را از طریق تماس‌های خودکار یا پیامک به مسافران اطلاع می‌دهند. همچنین، خانواده و دوستان برای پیگیری ورود مهمانان خود می‌توانند از سیستم‌های آنلاین استفاده کنند.

امتیازات وفاداری

بسیاری از خطوط هوایی و هتل‌ها برای مشتریانشان، باشگاه اعضای وفادار دارند. اپلیکیشن و وب‌سایت‌ها به اعضای وفادار اجازه می‌دهند که وضعیت خود را بررسی کنند و امتیازات خود را به‌صورت نقد درآورند.

 کارت پرواز

 مسافران قادرند کارت پرواز خود را آنلاین در هر زمانی و به‌صورت شبانه‌روزی بگیرند و از کامپیوتر خود آن را پرینت بگیرند.

سیستم‌های تور

 فناوری‌های جدید اجازه می‌دهد تا افراد در تورهای گروهی یا فردی برای دریافت اطلاعات موردنیاز از مکان‌های تاریخی، معماری و انسان‌ساخت از روش‌های زیر بهره ببرند:

• تورهای خودگردان: مسافران می‌توانند برنامه‌ای را روی گوشی‌های هوشمند خود دانلود کنند که برای نمایشگاه، جاذبه یا محله‌ها از نظرات متخصصان استفاده کنند و نیازی به راهنما نداشته باشند.

• تورهای گروهی: در مدت زمان اجرای یک تورگروهی معمولی، گاهی اوقات راهنمای تور باید تلاش زیادی کند تا صدایش به تمام افراد برسد. در نتیجه اعضای گروه باید نزدیک به راهنما مستقر شوند تا بتوانند صدای راهنما را بشنوند. در حال حاضر تکنولوژی‌های جدید این امکان را می‌دهد تا راهنما با استفاده از یک دستگاه فرستنده و میکروفن صدایش را به همه افراد گروه برساند. افراد با استفاده از هدفون قادرند به راحتی توضیحات راهنما را بشنوند. این امر نه تنها تضمین می‌کند که هر کسی می‌تواند صدای راهنما را بشنود، بلکه اجازه می‌دهد اعضای تور آزادانه به اطراف حرکت کنند در حالی که می‌توانند توضیحات راهنما را بشنوند.

نرم‌افزار ارتباطات گوشی‌های هوشمند

 هنگامی‌که در طول سفر اشتباهی رخ می‌دهد، ضروری است که بتوانید با افرادی که می‌توانند به شما کمک کنند، مانند نمایندگان خدمات مشتریان یا آژانس‌های مسافرتی، ارتباط برقرار کنید. برخی از آژانس‌های مسافرتی از برنامه‌هایی استفاده می‌کنند تا مسافران از طریق آنها بتوانند به افراد پشتیبان دسترسی پیدا کنند و اگر نیاز به تغییر یک پرواز یا یک هتل جدید داشته باشند، این افراد به آنها کمک می‌کنند. علاوه بر این، برخی از استراحتگاه‌ها نیز از برنامه‌های گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند که مهمانان را قادر می‌سازد مشکلات را به گوش مدیریت برسانند تا به رفع آن اقدام کنند.