مدیر کاخ موزه نیاوران از رشد ۴۷ درصدی بازدید نوروزی از این کاخ موزه خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رحمت‌الله رئوف در نشست خبری برنامه‌های فرهنگی کاخ موزه نیاوران با بیان این خبر، افزود: «درآمد ما نیز در نوروز ۹۶، دو برابر شد.»

وی همچنین با اشاره به ادعای بنیاد مستضعفان درباره مالکیت کاخ‌های سعدآباد و نیاوران تصریح کرد: «چند سالی است که بنیاد‌مستضعفان ادعای خود درخصوص مالکیت کاخ‌های سعدآباد و نیاوران را پیگیری می‌کند؛ اما خاندان پهلوی اصلا اموالی نداشتند که کسی آنها را مصادره کند. بنابراین من به سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیشنهاد دادم که ضرورتی ندارد به این حوزه وارد شویم؛ زیرا وظیفه نگهداری این مجموعه در ۳۸ سال گذشته برعهده سازمان میراث فرهنگی بوده و این سازمان هزینه‌هایی کرده و در صورتی که کاخ‌ها به بنیاد مستضعفان داده شود، این هزینه‌ها باید به دولت برگردند.» رئوف خاطرنشان کرد: «از طرف دیگر سازمان میراث فرهنگی براساس وظایفی که برای این سازمان تعریف شده موظف به نگهداری از مجموعه‌های تاریخی است و به نظر نمی‌رسد که بنیاد مستضعفان حاضر شود هزینه رسیدگی به آنها را برعهده بگیرد.»

مدیر کاخ موزه نیاوران درباره وضعیت کاخ صاحبقرانیه نیز توضیح داد: «محدوده نیاوران از گذشته تا امروز نشست داشته و این نشست در محدوده کاخ صاحبقرانیه شدیدتر است. هم‌اکنون در خصوص مرمت کاخ صاحبقرانیه تفاهم‌نامه‌ای با موسسه تحقیقات مسکن امضا شده و ما حتما باید در بخش استحکام‌بخشی این کاخ اقدام کنیم. با این‌همه هنوز پیمانکاری برای آن پیدا نکرده‌ایم؛ زیرا شرایط این کاخ به گونه‌ای است که در کار مرمت آن نمی‌توانیم از ماشین‌آلات استفاده کنیم.» وی افزود: «هم‌اکنون برای کاهش خطر نشستی که به خاطر برخی از گودبرداری‌ها شدت یافته سعی داریم که شمال و جنوب کاخ را به هم بدوزیم.»