الکساندر دومی ازفعالان صنعت گردشگری فرانسه با انتشار مقاله‌ای تاکید کرد که ایران به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری بزرگ برای فرانسوی‌ها است.

به گزارش «ایرنا» از تارنمای آژانس رپید ویزا، نویسنده این مطلب در مقاله خود با عنوان «آیا به‌زودی روند طولانی صدور ویزای ایران خاتمه می‌یابد؟» آورده است: «صدور ویزا را می‌توان مانعی بر سر راه توسعه گردشگری فرانسه در ایران ارزیابی کرد. اگر نتوان حذف آن را ممکن دانست، اما آسان‌سازی فرآیند آن را می‌توان متصور بود.» دراین مقاله با اشاره به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۶ آمده که ایران با دستیابی به این توافق توانسته است بیش از گذشته از مزیت‌های گشایش‌های جهانی بهره ببرد.

نویسنده این مطلب با اشاره به میراث و فرهنگ هزاران ساله ایران، تاکید می‌کند که این کشور به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری بزرگ برای فرانسوی‌ها است. این فعال صنعت گردشگری با بیان اینکه توسعه گردشگری فرآیند دست و پاگیر صدور ویزا محدود شده است، یادآوری می‌کند که برای صدور ویزای ایران دو روش صدور ویزا پیش از خروج در کنسولگری و دریافت ویزا در فرودگاه‌هایی چون تهران، مشهد و شیراز پیش‌بینی شده است. وی با اشاره به اینکه از سال ۲۰۰۸ و بر اساس اصل عمل متقابل توسط مقام‌های ایرانی، فرانسوی‌ها نیز باید اثر انگشت خود را در کنسولگری ایران برای کسب ویزا ثبت کنند، می‌افزاید: «از ابتدای سال جاری میلادی ساده‌سازی تشریفات اداری از سوی مقام‌های ایرانی اجرا می‌شود و فرم‌های کاغذی جای خود را به فرم‌های آنلاین داده‌اند.» نویسنده این مقاله معتقد است که اگر ایران خواستار توسعه بیشتر بخش گردشگری است، باید تشریفات صدور ویزا در این کشور بر اساس توافق‌نامه‌های بین‌المللی صورت گیرد. به گفته وی بسیاری از متخصصان صنعت گردشگری در انتظار حذف فرآیند ثبت اثر انگشت در کنسولگری هستند.

همچنین، چندی پیش تارنمای روزنامه پرشمارگان فیگارو نیز با تشریح مزیت‌های گردشگری کشورمان در دو گزارش مجزا، ایران را مقصدی جذاب برای گردشگران خارجی در سال ۲۰۱۷ معرفی و از گردشگران دعوت کرد که سفر به ایران و دیدن شگفتی‌های این کشور را از دست ندهند. دراین گزارش با اشاره به آمار اتحادیه «ستو»، اتحادیه شرکت‌های گردشگری فرانسه آمده است: «در یک سال گذشته و پس از لغو تحریم‌ها علیه ایران، شاهد افزایش ۱۴۴درصدی سفرها یعنی افزایش چهار هزار نفری مشتریان سفر به این کشور بودیم.» این گزارش آمار یاد شده را هرچند کم، اما در حال تبدیل شدن به یک گرایش ارزیابی می‌کند. بازگشایی خط هوایی پاریس-تهران در ماه آوریل سال گذشته میلادی (بهار ۱۳۹۵) از دیگر مزیت‌هایی است که در این گزارش به آن اشاره و آن را عاملی برای اضافه شدن نام ایران به فهرست مقاصد گردشگری آژانس‌های مسافرتی عنوان کرده است.