رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با اشاره به عنوان امسال نوروز که بر متفاوت برگزار کردن آن در کشور تاکید دارد، برقراری امنیت جاده‌ها و همچنین امنیت قضایی را از مهم‌ترین وظایف دستگاه‌های اجرایی کشور دانست. به‌گزارش میراث آریا، زهرا احمدی‌پور در جریان سفر خود به استان مرکزی افزود: «قرار است در این ایام، خدمات متفاوتی ارائه شود که این خدمات متفاوت از منظر آموزش، نظارت و خدمات در ستاد هماهنگی خدمات مرور شده و دستورالعمل‌های ارسالی به استان‌ها با همین رویکرد بوده تا بتوانیم براساس پیام‌هایی که قرار است نوروز ۹۶ منتقل کند، در امر آموزش، خدمات و نظارت موفق باشیم.» او همچنین اظهار کرد: «مهم‌ترین پیام نوروز امید است و نوروز ۹۶ باید پیام‌رسان خدمت به مسافران نوروزی باشد. پیام نوروز ۹۶ احترام است و گردشگران و شهروندان باید این را احساس کنند.» احمدی‌پور اضافه کرد: «ما با رعایت منشور حقوق شهروندی تلاش می‌کنیم امید و اعتماد را به مردم برگردانیم. نباید به‌عنوان مجریان دستگاه‌ها و متولیان امور، به‌واسطه ناهماهنگی یا کم‌کاری، باعث از دست رفتن امید و اعتماد مردم شویم. این تکلیف ماست؛ تکلیفی که در نوروز جلوه بیشتری پیدا می‌کند.»

معاون رئیس جمهوری با اشاره به اینکه گردشگران نوروزی بیشترین رفت‌وآمدها و حمل‌و‌نقل‌ها را در این بازه زمانی دارند، تصریح کرد: «ممکن است زیرساخت‌های ما متناسب با این حجم از سفر نباشد، اما با مدیریت و تدبیری که در استان‌ها اندیشیده‌ایم سعی می‌کنیم مردم با رضایت‌خاطر سفرهای خود را به‌پایان برسانند و با خاطره خوش به شهرهایشان برگردند.» او خاطرنشان کرد: «رویکرد نوروز مشارکتی است و قرار نیست فقط دولت یا یک نهاد یا یک دستگاه آن را برگزار کنند.» احمدی‌پور با تاکید بر ضرورت حضور سمن‌ها در برگزاری جشن نوروز، بیان کرد: «علت حضور سمن‌ها این است که نوروز جشنی ملی و مردمی است؛ پس نمی‌توانیم بدون حضور سمن‌ها نوروز بانشاطی برای مردم برگزار کنیم. هماهنگی بین‌نهادی و کمک نهادهای عمومی باعث می‌شود در نوروز خدمات بهتری را به مردم عرضه کنیم.» رئیس سازمان میراث فرهنگی همچنین گفت: «رویکرد نوروز رویکردی مراقبتی است؛ به همین دلیل، از استان‌ها خواستیم که شعاری برای استان خود انتخاب کنند و در قالب آن شعار به معرفی برنامه‌های خود بپردازند.

این موضوع امکان می‌دهد از خدماتی که در ایام نوروز در استان‌ها برای مسافران در‌نظر می‌گیریم، ارزیابی مناسبی داشته باشیم.» او افزود: «رویکرد تدبیر و امید بر توسعه گردشگری است. با توسعه گردشگری می‌توانیم آینده خوبی رقم بزنیم، به‌شرط آنکه برنامه‌های خوبی برای توسعه مطرح کنیم. تمام ظرفیت‌های استان مرکزی می‌تواند به مزیت‌های آن تبدیل شود و همه باید بکوشیم تا این استان بتواند اوضاع مقبولی داشته باشد. مطمئنم استان مرکزی به‌لحاظ گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی می‌تواند در وضعیت مطلوبی قرار بگیرد.» احمدی‌پور در ادامه به شعار بین‌المللی گردشگری برای همه نیز اشاره و اظهار کرد: «افتخار ما در منشور حقوق شهروندی به این است که هیچ‌کس به‌علت محدودیت‌های اقتصادی، جسمی و جز آن از سفر محروم نشود. این یکی از تکالیف ما در ستاد هماهنگی خدمات‌سفر است و باید فرصتش را فراهم کنیم؛ به این ترتیب که اگر نمی‌توانیم تمام فضاها را برای این دسته آماده کنیم، حداقل باید فضاهای مناسب برای این افراد را معرفی کنیم تا در نوروز ۹۶ فرصت گردشگری برای همه فراهم شده باشد.»