پیگیری‌ سیاست‌های گردشگری دولت یازدهم

دنیای اقتصاد: معاون رئیس‌جمهوری و رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری صبح پنج‌شنبه با حضور در غرفه روزنامه «دنیای اقتصاد» در نمایشگاه مطبوعات بر پیگیری استراتژی‌های گردشگری در دولت تدبیر و امید تاکید کرد و گفت که اصلی‌ترین برنامه‌اش، تسریع در دستیابی به اهداف توسعه گردشگری است.

زهرا احمدی‌پور که اکنون تنها یک هفته است به سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آمده، در پاسخ به ارزیابی وضعیت این سازمان به خبرنگار ما گفت: «به نظرم برای این سوال اندکی زود است. من درحال جمع‌آوری اطلاعات در هر سه حوزه هستم و دارم سعی می‌کنم هرچه زودتر این اطلاعات را تکمیل کنم. اغراق است اگر بگویم در این مدت اطلاعاتم را به‌دست آورده‌ام و من هم اهل اغراق نیستم.» وی تاکید کرد: « اجازه دهید در روزهای آتی این اطلاعات را به‌دست آورم. سپس با هم گفت‌وگو خواهیم کرد.» معاون رئیس‌جمهوری درباره برنامه‌های خود نیز تصریح کرد: «براساس شناختی که از سازمان به‌دست خواهم آورد، چارچوب برنامه‌های من نیز کامل خواهد شد اما مبنای برنامه‌ من ادامه سیاست‌هایی است که در دولت تدبیر و امید طراحی شده است.»

او در ادامه بازدیدش از نمایشگاه، درباره اشتراک تحصیلات دانشگاهی‌اش با موضوع صنعت گردشگری نیز اظهار کرد: «رشته‌ام جغرافیای انسانی است، اما به‌ لحاظ فرصت‌های موجود در این کشور و بسترهای فرهنگی و گردشگری، هر شخصی نیاز دارد از جغرافیای ایران اطلاع داشته باشد که خوشبختانه اساسا من تخصص جغرافیا را دارم.» رئیس سازمان گردشگری با تاکید بر اینکه اولین نکته مورد تاکید ما، برقراری تعادل جنسیتی است، خاطرنشان کرد: «البته این ادبیات را نمی‌پسندم که اگر زنی در راس اموری منصوب شد، رویکرد زنانه داشته باشد. رویکرد ما تعادل جنسیتی است که براساس ظرفیت‌ها و توانمندی‌های انسان‌ها تعیین می‌شود و بر آن اساس، ورود به عرصه مدیریت برای این اشخاص تسهیل خواهد شد.» احمدی‌پور همچنین یادآور شد: «نه از تغییرات معاونان و مدیران سازمان استقبال می‌کنم و نه آن را نفی می‌کنم، بلکه با توجه به ضرورتی که در کار احساس می‌شود، تغییرات اعمال خواهد شد.» معاون گردشگری و معاون صنایع‌دستی، احمدی‌پور را در این بازدید همراهی می‌کردند.