معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: «وزیر صنعت اخیرا کاتالوگ دو نمونه خودروی مورد استفاده‌ گردشگران را به بنده نشان داده که قرار است آن خودروها وارد خط تولید انبوه شوند.» به گزارش «ایسنا»، حدود پنج ماه پیش، وقتی طرح «تسهیل واردات خودروهای گردشگری» در دولت مطرح شد، وزارت صنعت، معدن و تجارت آن را رد کرد و این طرح از دستور رسیدگی کمیسیون‌های هیات دولت خارج شد. آن زمان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اعلام کرد که وزارت صنعت، معدن و تجارت معتقد بوده است که خودروهای مورد نیاز بخش گردشگری را می‌توان در کارخانه‌های داخلی تولید کرد و به واردات اتومبیل‌های پیشنهادی این سازمان نیازی نیست. در ادامه وزارت صنعت در اردیبهشت ماه ۹۵ قول داد در ۶ ماه اول سال، تولید این خودروها را آغاز کند.

در آن زمان، همچنین معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری که این طرح را پیگیری می‌کرد، ‌معتقد بود ساخت این نوع خودروها از توان کارخانه‌های داخلی خارج است و به گفته او: «این خودروها مخصوص گردشگری‌اند و مبلمان آنها به گونه‌ای است که گردشگران فقط می‌توانند از آنها استفاده کنند و در سفرهای عادی قابل استفاده نیستند. علاوه‌بر این برخی از خودروها نیز به عقیده وی فقط در کویرنوردی و طبیعت‌گردی کاربرد داشتند و در داخل کشور امکان ساخت آنها وجود ندارد و به همین دلیل از دولت خواسته بود راه ورود این نوع خودروها را به کشور آسان کند. پس از تمامی این رویدادها، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از اراده وزارت صنعت برای ایجاد خط تولید انبوه برای این خودروها خبر داده و ابراز امیدواری کرده که بخش گردشگری از این خودروهای ساخت داخل استفاده کند.

مسعود سلطانی‌فر همچنین پاسخگویی به پرسش‌های مربوط به تایید کارشناسی کیفیت خودروهای گردشگری و زمان قطعی ورود آنها به دست مصرف‌کننده نهایی را به وزیر صنعت محول کرد. نزدیک به دو سال پیش زمانی که ایران با موج تازه‌ای از ورود گردشگران خارجی روبه‌رو شد، ‌جامعه تورگردانان برای خرید حدود ۲ هزار دستگاه خودرو که شامل ۳۰۰ دستگاه اتوبوس، ۴۰۰ دستگاه مینی‌بوس (ظرفیت ۱۵ تا ۲۰ نفر)، یک‌هزار دستگاه ون و ۱۵۰ دستگاه آفرود بود، اعلام نیاز کرد. بر همین اساس طرح تسهیل واردات خودروهای گردشگری با تمرکز بر کاهش تعرفه گمرکی، آماده و توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به هیات دولت ارائه شد. طرح بیش از یک‌سال در دست بررسی بود و از همان ابتدا وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان امور مالیاتی جزو مخالفان سرسخت آن به شمار می‌آمدند. کارشناسان بخش صنعت و البته امور مالیاتی در توجیه این مخالفت اعلام کردند که ‌امکان ساخت این خودروها در داخل کشور وجود دارد و ‌از سوی دیگر اعمال معافیت مالیاتی بر واردات این خودروها، از درآمدهای مالیاتی کشور کم می‌کند.

با این حال و به‌رغم مداومت این نوع مخالفت‌ها، معاون گردشگری به همراه جامعه تورگردانان وارد مذاکره با گمرک شد تا از طریق رایزنی آنها با وزارت صنعت، طرح تسهیل واردات خودروهای گردشگری به جریان بیفتد، ولی همان موقع معاون وزیر صنعت اعلام کرد که برای اعمال این معافیت مالیاتی، منع قانونی وجود دارد و نمی‌توان هیچ کاری کرد. پس از تمام این وقایع، اکنون وزارت صنعت تصمیم گرفته دو نمونه خودرو را که مشخص نیست قرار است به کدام نیازِ صنعت متنوع گردشگری پاسخ دهد، وارد خط تولید انبوه کند.